1 file van totaal 3 km

Jongen strandongeluk Groede overleden

Toegevoegd: 15-07-2008, 11.02 uur

GROEDE - De 12-jarige Duitse jongen die maandag ernstig gewond raakte bij een ongeluk op het strand in Groede is overleden. Dat heeft de politie dinsdagochtend bekend gemaakt.

De jongen, afkomstig uit Krefeld, was met enkele vriendjes op het strand aan het spelen toen de tunnel - 2 meter diep en 3 meter breed - die hij bij de duinen had gegraven rond 14.50 uur plotseling instortte. Het slachtoffertje werd bedolven onder het zand.

Hij kon door omstanders uit het zand worden getrokken, maar was toen al buiten bewustzijn. De jongen werd gereanimeerd en met de traumahelikopter naar het ziekenhuis in het Belgische Brugge gebracht. Daar is hij vanmorgen aan zijn letsel overleden.

Zie ook:
- Kind zwaargewond op strand Groede (14-07-2008)

Hennie (15-7-2008 om 17:29)
Het weghalen van het prikkeldraad langs de duinrand was een heel verstandige beslissing!
Anoniem (15-7-2008 om 17:00)
Viele stärke in diesem großen Verlust. (veel sterkte in dit grote verlies)
Tanya (15-7-2008 om 15:32)
Allereerst wil ik de familie condoleren. Volgens mij beseffen "de Duitsers" het gevaar van kuilen/tunnels graven in het zand niet. Net zo min als wij Hollanders vaak de gevaren van het wandelen in de bergen onderschatten.
Z. (15-7-2008 om 14:36)
Wens de familie en iedereen die geholpen heeft veel sterkte. En vooral de strandwachten bedanken voor hun goede inzet!
Apelaintje (15-7-2008 om 13:21)
Zonde, triest en onnodig gestorven. De zoveelste ouders die hun kind verliezen. Veel sterkte voor de nabestaanden van dit jochie.... Misschien is het verstandig om op elk strand waarschuwingsborden te plaatsen. Desnoods in 20 talen.
Angel (15-7-2008 om 11:59)
Heel triest!! Veel kracht toegewenst voor de ouders en verdere fam. Wat ik mij toch steeds afvraag: Wat hebben duitsers toch met kuilen en gangen graven? Zo vaak hoor je dat er ongelukken mee gebeuren, maar ze blijven het doen.