Slachtoffer geweldsdelict overleden

Toegevoegd: 17-07-2009, 12.27 uur
Slachtoffer geweldsdelict overleden
Door: Manfred Berrevoets

VLISSINGEN - Het slachtoffer van het geweldsdelict dat donderdagavond plaats vond aan de President Rooseveltlaan in Vlissingen is overleden. Dat heeft de politie vrijdagmiddag bevestigd.

Het gaat om een 40-jarige man uit Vlissingen. Hulpdiensten kregen gisteren rond 22:00 uur een melding dat er op de kruising van de President Rooseveltlaan met de Bloemenlaan een bewusteloze man was aangetroffen. Vanwege extra surveillances in het gebied, in verband met het samenscholingsverbod dat onlangs werd afgekondigd door de burgemeester, waren er agenten dicht in de buurt van het incident. De agenten troffen inderdaad een man liggend op de straat aan. De man was niet aanspreekbaar. Het personeel van toegesnelde ambulances zijn meteen begonnen met reanimeren. Het slachtoffer is al reanimerend overgebracht naar het ziekenhuis, waar hij is overleden aan zijn verwondingen.

Het werd de politie al snel duidelijk dat er kort voor de melding kennelijk onenigheid was ontstaan tussen het slachtoffer en een groepje mensen dat daar ter plekke was, ook zou hierbij gevochten zijn. Met dit gegeven in het achterhoofd hebben agenten twee jonge mannen aangehouden die er van verdacht worden iets met de zaak te maken te hebben. De verdachten zijn 18 en 19 jaar oud en afkomstig uit Vlissingen en Middelburg. Meer aanhoudingen worden door de politie niet uitgesloten.

De toedracht van het geweldsdelict is bij de politie nog niet bekend. Het politieonderzoek is nog in volle gang. Er wordt sectie verricht op het lichaam van de Vlissinger.

Gerard (17-7-2009 om 21:20)
Zo zie je maar weer wat een samenscholings verbod inhoud...nix dus! Er wonen zeker in die wijken (te)veel mensen die daar niet thuis horen maar in land van herkomst. er moet harder opgetreden (kunnen) worden tegen dit soort situatie's
Peter w (17-7-2009 om 21:01)
Het is heel erg wat er is gebeurd, maar moeten we de politie de schuld geven? Nee zit eigenlijk tussen twee wallen. Treden ze op, dan is het teveel geweld vindt de eene kant Treden ze niet op is ook niet goed . Zijn wij nog voor rede vatbaar? of bemoei je met je eigen zaken?
Geertje (17-7-2009 om 20:25)
Politiek mag hier wel op aangesproken worden...
Kees (17-7-2009 om 19:52)
Gaat lekker daar. Vlissingen is verziek en we weten allemaal hoe dit komt maar weinigen onder ons willen dit zien. Lang leve de softe aanpak en multiculturele samenleving
JSK (17-7-2009 om 19:40)
Meer blauw op straat ???!!! Wat is dat nou voor onzin !!! Je moet je gewoon normaal gedragen als een normaal opgevoed mens. Als iedereen "normaal" zou doen had je amper politie nodig. Tevens is de politiek hier dus 100% verantwoordelijk voor want met strengere regels gebeurd er echt een stuk minder
P@rick (17-7-2009 om 18:43)
Je moet toch wel een hele goede reden hebben om iemand zo af te ranselen dat de dood erop volgt. Dit is werkelijk niet te begrijpen! De samenscholing zou aangepakt worden. Dagelijks rij ik door die straat en de eerste dag dat er minder dan 4 personen bij elkaar staan heb ik nog niet meegemaakt.