Slachtoffer geweldsdelict overleden

Toegevoegd: 17-07-2009, 12.27 uur
Slachtoffer geweldsdelict overleden
Door: Manfred Berrevoets

VLISSINGEN - Het slachtoffer van het geweldsdelict dat donderdagavond plaats vond aan de President Rooseveltlaan in Vlissingen is overleden. Dat heeft de politie vrijdagmiddag bevestigd.

Het gaat om een 40-jarige man uit Vlissingen. Hulpdiensten kregen gisteren rond 22:00 uur een melding dat er op de kruising van de President Rooseveltlaan met de Bloemenlaan een bewusteloze man was aangetroffen. Vanwege extra surveillances in het gebied, in verband met het samenscholingsverbod dat onlangs werd afgekondigd door de burgemeester, waren er agenten dicht in de buurt van het incident. De agenten troffen inderdaad een man liggend op de straat aan. De man was niet aanspreekbaar. Het personeel van toegesnelde ambulances zijn meteen begonnen met reanimeren. Het slachtoffer is al reanimerend overgebracht naar het ziekenhuis, waar hij is overleden aan zijn verwondingen.

Het werd de politie al snel duidelijk dat er kort voor de melding kennelijk onenigheid was ontstaan tussen het slachtoffer en een groepje mensen dat daar ter plekke was, ook zou hierbij gevochten zijn. Met dit gegeven in het achterhoofd hebben agenten twee jonge mannen aangehouden die er van verdacht worden iets met de zaak te maken te hebben. De verdachten zijn 18 en 19 jaar oud en afkomstig uit Vlissingen en Middelburg. Meer aanhoudingen worden door de politie niet uitgesloten.

De toedracht van het geweldsdelict is bij de politie nog niet bekend. Het politieonderzoek is nog in volle gang. Er wordt sectie verricht op het lichaam van de Vlissinger.

Francois (17-7-2009 om 18:20)
Triest, ik dacht dat Zeeland nog 1 van de weinige provincies waren waar men nog normaal met elkaar kon omgaan. Maar gezien de laatste berrichtgevingen in het nieuws zie je dat de maatschappij behoorlijk achteruit keldert. Lichamelijke integriteit is niet meer van toepassing.
Berebotje (17-7-2009 om 17:53)
Tuurlijk is dit zeer ernstig. Maar ik denk ook dat het vergeleken in andere steden nog wel meevalt, overal gebeurt wat alleen nu lijkt het veel dreigender en natuurlijk ernstiger. Hoe dan ook, heel veel sterkte aan alle nabestaanden toegewenst.
... (17-7-2009 om 17:43)
Het zijn echt een stelletje onbezonnen knuppels! wat ze hiermee moeten doen: opsluiten en nooit meer op straat laten gaan. blijkbaar kunnen ze dat niet aan!
Tja (17-7-2009 om 17:37)
Rust in vrede
Tja (17-7-2009 om 17:34)
Wat laf om politiek enzo aan te spreken.?? Ned is een verzorgingsstaat. Hun plicht en taak om ons te beschermen. waar waren ze??? Ze waren niet te laat met belasting innen hoor..JE HEBT GEEN RECHT OM JE TE BESCHERMEN!!Ojaw camera toezicht ?? Kijk nar Londen...en oordeel of je het vind werken.
Poebeertje (17-7-2009 om 17:33)
Ik wens zijn vrouw en de rest van de familie sterte toegewenst met dit moeilijk verlies en hun zoontje zonder vader