Rescue gaat donateurs inzetten

Toegevoegd: 25-07-2012, 08.29 uur
VLISSINGEN - Het evenement Rescue Vlissingen wordt volledig gedragen door vrijwilligers. Voor de financiën is men afhankelijk van subsidieverstrekkers en sponsoren (in geld en natura). Om Rescue Vlissingen in de toekomst elke twee jaar te kunnen blijven organiseren wordt vanaf dit jaar een innovatief doneersysteem ingezet.

Sinds 1998 wordt Rescue Vlissingen eens in de twee jaar georganiseerd op en rondom de Vlissingse boulevards. Tot nu toe was het evenement altijd volledig gratis te bezoeken. De organisatie van het evenement, dat dit jaar op 10 augustus plaatsvindt, wil dit graag zo houden en hoopt daarom dat bezoekers bereid zijn een vrijwillige donatie te doen.

Om de donaties te innen wordt gebruik gemaakt van een innovatief systeem: Microincasso. Mensen die Rescue Vlissingen een warm hart toedragen kunnen het evenement gemakkelijk en snel steunen door het sturen van een SMS'je.

Hoe het werkt
Stuur een SMS met de tekst RV2, RV5 of RV10 (respectievelijk voor 2, 5 of 10 euro) naar 3669. Als u het systeem eerder heeft gebruik wordt het bedrag direct van uw rekening afgeschreven. Is dit niet het geval dan wordt er eerst gevraagd eenmalig uw rekeningnummer te SMS-en. Vervolgens krijgt u nog een SMS met een bevestiging dat de transactie voltooid is.

Op de website van Rescue Vlissingen is een voorlopig programma te vinden. De dag start om 12.00 uur en eindigt rond 18.00 uur. In de tussentijd vinden er talloze demonstraties plaats. Een deel daarvan vindt in de lucht plaats. Er komt namelijk een groot aantal helikopters en vliegtuigen naar Vlissingen, waaronder ook enkele uit het buitenland.