Diverse branden, weer brandstichting Zierikzee

Toegevoegd: 30-03-2014, 11.57 uur

MIDDELBURG - Diverse Zeeuwse brandweerploegen zijn zaterdag en zondag bezig geweest met het blussen van brandjes. Ook in Zierikzee, waar de laatste tijd veel brandstichtingen zijn, woedde weer een brandje.

De brand in Zierikzee woedde bij de Levensstrijdweg. Rond 18.40 uur werd ontdekt dat hier een houten schuurtje in brand stond. Volgens de politie ging het om een schapenschuurtje. De brandweer van Zierikzee rukte uit om de brand te bestrijden. . Het dak van het schuurtje is door de vlammen beschadigd. Er zijn geen dieren of mensen gewond geraakt. De politie en de brandweer denken dat ook deze brand is aangestoken.

In Middelburg woedde zaterdag rond 19.10 uur een buitenbrand bij een bedrijfspand aan de Kleverskerkseweg. De brandweergroep van de post Torenweg rukte uit omdat op het terrein brand woedde in een groenstrookje. Omstreeks 19.50 uur werden brandweerploegen uit Ovezande en Kruiningen opgepiept. De eerste ploeg werd naar de Oosthoekseweg in Driewegen gestuurd, de andere ploeg naar de Oomshoekseweg in Kruiningen.

Rond kwart voor één 's nachts woedde weer brand in Kruiningen. Dit keer ging het om een buitenbrand op de hoek van de Wittesteeweg met de Goversweg. De brandweer van Ovezande werd rond 07.45 uur weer opgepiept omdat er een bermbrand woedde aan de Coudorpseweg in Driewegen.

Vrijdagavond woedden ook al brandjes in Biggekerke en Kloetinge. De brand in Biggekerke woedde aan de Steenheulweg en werd rond 22.15 uur ontdekt. In Kloetinge woedde het brandje rond 19.40 uur bij de Tervatenseweg.

Zie ook:
- Flinke buitenbrand in Kloetinge (28-03-2014)