Winkeldief laat gestolen fiets achter bij achtervolging

Toegevoegd: 23-10-2022, 15.22 uur
De fiets bleek twee dagen geleden gestolen te zijn.
© Foto: Politie Zeeland-West-Brabant

VLISSINGEN - Een winkeldief heeft zondag in Vlissingen een fiets achtergelaten toen hij op de vlucht sloeg nadat winkelpersoneel hem had betrapt. De fiets bleek te zijn gestolen.

De dief probeerde zijn slag te slaan bij een supermarkt maar hij werd betrapt en winkelmedewerkers zetten de achtervolging in. De persoon wist te ontkomen maar moest wel zijn TREK-fiets achterlaten. De politie werd ingeschakeld en die constateerde dat de tweewieler van diefstal afkomstig was.

“Wij hebben het framenummer gecontroleerd. Hieruit bleek dat deze fiets twee dagen geleden gestolen was. De fiets hebben we hierop in beslag genomen en na overleg met de officier van justitie mocht deze terug naar de oorspronkelijke eigenaar”, aldus de politie in een bericht over de zaak op Instagram.

Emergo (24-10-2022 om 16:24)
@Joris Zeker, maar dan moet wel eerst duidelijk zijn dat deze figuur ook die fiets had gestolen.
Ik (24-10-2022 om 09:36)
Fijn dat de fiets zo snel bij de eigenaar is. Ik moest naar de kijk dag komen, dat was 1x in de 2 maanden. Gelukkig is er veel veranderd.
Joris (23-10-2022 om 23:23)
Bizar dat een officier van Justitie moet besluiten of de fiets naar de eigenaar terug mag. Gestolen spullen moeten gewoon terug naar de eigenaar. Beetje krankzinnig.