Voetganger geschept op zebra in Middelburg

Toegevoegd: 23-11-2022, 19.06 uur
Door: Reinoud Hiemstra

MIDDELBURG - Een voetganger is woensdag gewond geraakt toen hij op de Looierssingel in Middelburg op een zebra werd aangereden door een auto. De man is met spoed naar het ziekenhuis afgevoerd.

De automobilist reed de voetganger rond 17.45 uur aan. Het slachtoffer kwam vervolgens enkele meters van de oversteekplaats neer op het wegdek. Omstanders hebben eerste hulp verleend. Het toegesnelde ambulancepersoneel heeft zich over het slachtoffer ontfermd. Hierna is hij met spoed met de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. De ernst van het letsel is nog niet bekend.

Op de Looierssingel was op het moment van het ongeval erg druk. Nadat het ongeluk had plaatsgevonden, werd de weg afgesloten. Het verkeer werd aan beide kanten door de politie omgeleid. De toedracht van het ongeval is nog onduidelijk. De politie doet ter plaatse onderzoek. Hierbij zijn enkele getuigen van het voorval gehoord. Ook is er bij de bestuurder van het betrokken voertuig een blaastest afgenomen. De uitslag hiervan is niet bekend.

Op dezelfde oversteekplaats gebeurde 11 jaar geleden bijna op de dag af precies een soortgelijk ongeluk op dezelfde zebra. Destijds werden twee voetgangers geschept door een auto. Zij overleden alletwee aan de gevolgen van de aanrijding.

Arnold (24-11-2022 om 19:45)
Er staat notabene een lantaarnpaal midden op de zebra, die de gehele zebra verlicht. Opmerkingen over het niet zien van degene die oversteekt zijn dus flauwekul. Zelfs in het zwart gekleed ben je pal onder een lantaarnpaal nog zichtbaar. Als een voetganger bij de zebra staat en aanstalten maakt om over te steken, moet een automobilist gewoon stoppen. Het feit dat de overstekende persoon een aantal meters verderop terechtkwam, geeft aan dat (zoals de titel al zegt) de persoon gewoon geschept is. Dus nog niet eens aanstalten maakte, maar reeds aan het oversteken was. Auto was dus gewoon fout. Punt uit!!
jan uit Vlissingen (24-11-2022 om 15:53)
@VdVonck, kan nergens in het artikel lezen dat de automobilist(e), wat eigenlijk totaal niet relevant is werkzaam is als beveiliger. Op het moment van het ongeval was het, volgens het artikel op dat tijdstip 17:45 erg druk, spitsuur. En zo snel zal daar niet gereden kunnen worden daar men een stuk verder toch moet staan wachten voor het verkeerslicht. Mocht de voetganger vanuit het voetpad uit de bosschage zijn gekomen was hij moeilijk op te merken. Is jaren geleden bij het vorige ongeval al opgemerkt om de bosschage goed te snoeien en gesnoeid te houden.
Slecht Rijden (24-11-2022 om 12:24)
Dit is gewoon een gevaarlijke kruising, zowel de zebra als de auto kruising. Je merkt het gewoon als je erlangs rijd of de weg op moet. VOORAL in de spits als iedereen geïrriteerd en moe is word er zo slecht gereden in Middelburg. Voeg daar dan ook nog vroeg donker en regen aan toe, dan gaat het helemaal mis.
Johan (24-11-2022 om 10:14)
Wanneer je in het donker en in de regen rijdt, terwijl het druk is en er veel tegemoetkomend verkeer is waarbij de koplampen op de natte weg reflecteren, dan is het heel moeilijk om een donker geklede voetganger op te merken die gaat oversteken. Ik weet niet of dat nu ook het geval was, maar vooral als voetganger moet je er op bedacht zijn dat je niet altijd gezien wordt. Dat is geen onwil van automobilisten maar een gevolg van de omstandigheden. In ieder geval sterkte voor het slachtoffer en voor de automobilist die hem heeft aangereden.
fietser (24-11-2022 om 09:58)
Misschien net als in Terneuzen op de rondweg binnen de bebouwde kom, een VRI op aanvraag. Als een voetganger over wil steken dan even de auto's laten wachten.
Vlissinger (24-11-2022 om 09:06)
De stress neemt toe in deze tijd en dat vertaald zich bij aardig wat mensen ook in het weggedrag. Haast, bumperkleven en nog net even dat oranje licht meepakken of nog net even voor die voetganger op het zebrapad. Punt is, ik zie regelmatig mensen een zebrapad oversteken zonder te kijken. Aardig wat jongeren hebben zelfs oortjes in met muziek op. Waarom niet even kijken voor je eigen veiligheid? Sterkte voor de betrokkenen.