Viertal personen aangehouden voor diefstal uit winkel Middelburg

Toegevoegd: 17-02-2023, 16.24 uur
De politie heeft vier verdachten aangehouden. Zij zitten nog vast.
© Foto: Cornelis van der Jagt
Door: Eugène Harthoorn

MIDDELBURG – De politie heeft donderdagmiddag een viertal personen aangehouden op verdenking van winkeldiefstal in Middelburg. Eén van de verdachten bedreigde het winkelpersoneel.

Winkelmedewerkers hadden donderdagmiddag een aantal mensen voor een winkel op en neer zien lopen en kort daarna lege kleerhangers gevonden. De winkelmedewerkers gingen op onderzoek uit. Ter hoogte van de Markt zagen zij een man lopen die in het bezit was van twee jassen die uit de winkel afkomstig waren. De man, een 24-jarige man uit Yerseke, gaf de jassen terug en liep weg in de richting van de Lange Delft. Onderweg kreeg hij gezelschap van een tweede man. Het winkelpersoneel had ondertussen de politie gewaarschuwd. Toen de winkelmedewerkers terugliepen richting de winkel, merkten ze dat de twee mannen achter hen aan kwamen. Ook zagen ze dat er zich nog twee mensen, een man en een vrouw, bij het tweetal hadden aangesloten. Eén van de mannen van het viertal bedreigde één van de winkelmedewerkers en schopte de andere medewerker.

De toegesnelde politiemensen stelden direct een onderzoek in naar het viertal en konden de vier kort daarna op meerdere plekken in het centrum aanhouden op verdenking van diefstal in vereniging. Het zijn een 43-jarige vrouw en een 24-jarige man, woonachtig in Yerseke en een 31-jarige man en een 33-jarige man, beiden zonder vast woonadres in Nederland. De 33-jarige man is volgens de politie vermoedelijk degene die geschopt heeft. Hij wordt daarom verdacht van diefstal in vereniging met geweld.

Na onderzoek bleken in een auto, waarmee de verdachten vermoedelijk naar Middelburg zijn gekomen, heel veel spullen te liggen. De politie vermoedt dat dit gestolen spullen zijn en zoekt uit waar ze vandaan komen. Het gaat onder andere om parfum, gereedschap en sieraden. De politie heeft de auto en de spullen die er in lagen in beslag genomen. De vier verdachten zijn naar Torentijd gebracht en in de cel gezet. Het viertal zit nog vast.

advocaat vd duivel (18-2-2023 om 10:29)
Oei! Zonder vast woonadres in NL?! Krijgen nu natuurlijk een dikke foei van een deug-rechter, direct een huis, inboedel, uitkering, leefgeld etc...en onze coalitie in den Haag zag dat t goed was.
IND (17-2-2023 om 19:48)
Inderdaad @Tor en daarna worden ze door verwezen naar bureau halt om samen met de hele familie video te gaan kieke bij buro halt en berisping van niet meer doen ey jongens voor de komende 2jaar als je gelukt heb nog 2u werkstraf ivm ontoerekeningsvatbaar tegek voor woorden allemaal...
een inwoner (17-2-2023 om 19:37)
Laat ze maar opgesloten zitten .Ze verdienen niks anders .
Tor (17-2-2023 om 17:37)
Hulde aan het winkelpersoneel en het snelle optreden van Hermandad. Had graag de voornamen voluit gezien, dan kan ik beter beoordelen of mijn vermoedens juist zijn. Ik neem aan, dat tijdens dit schrijven de hele familie weer op vrije voeten is gesteld, in afwachting van verschijning voor de rechter.