Fietser aangereden bij Schore, auto rijdt door

Toegevoegd: 03-01-2024, 09.25 uur
Fietser aangereden bij Schore, auto rijdt door
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

SCHORE - De politie is op zoek naar een automobilist die dinsdagavond is doorgereden na een aanrijding waarbij in Schore iemand gewond raakte.

Een fietser stak rond 18.00 uur ter hoogte van de Kanaalweg over bij een fietsoversteekplaats aan de Rijksweg (N289). Volgens de politie zag de fietser hier een witte (vermoedelijke) stationwagen over het hoofd. De 18-jarige man uit Stadskanaal kon de auto niet meer ontwijken.

"De automobilist raakte het voorwiel, waardoor de fietser ten val kwam", zo vertelt de politie desgevraagd. De gewonde fietser is ter controle door de ambulancedienst meegenomen naar het ziekenhuis. De automobilist is niet gestopt. Zijn/haar identiteit is dan ook onbekend gebleven. "Er waren zover we nu weten geen getuigen van de aanrijding", aldus de politie.

Smeerkees (3-1-2024 om 13:04)
Triestig dat de auto niet gestopt is, hopelijk houdt de fietser er niet teveel aan over. Wat mij wel opvalt is dat bij deze oversteekplaatsen het risico neemt om toch nog even voor een auto te schieten (ondanks ze geen voorrang hebben), ook laat de verlichting te wensen over. Hoop dat de bestuurder zich alsnog meldt.