Gevangenisstraf en geldboete voor brandstichting Vlissingen

Toegevoegd: 12-01-2024, 21.00 uur
Gevangenisstraf en geldboete voor brandstichting Vlissingen
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Eugène Harthoorn

MIDDELBURG - De rechtbank in Middelburg heeft vrijdag de 24-jarige Spanjaard  J. C. G. een gevangenisstraf en een boete opgelegd. De man wordt onder andere verdacht van brandstichting bij een café.

De rechtbank heeft vandaag de man een gevangenisstraf van 90 dagen waarvan 77 voorwaardelijk opgelegd. Ook moet hij een boete van 2.000 euro betalen. Tegen de man was een gevangenisstraf van twintig maanden geëist. Doordat C. speciaal voor de zitting de moeite had genomen om vanuit Spanje naar de Middelburgse rechtbank af te reizen deed de rechtbank direct uitspraak.

De man, die destijds in Vlissingen woonde, verliet in het holst van de nacht het café Vrienden van Vlissingen, in de veronderstelling dat hij het café ook weer in kon. Op dat uur van de nacht gold buiten is buiten en daar kreeg hij met de portier ruzie over. Dronken en vooral kwaad omdat hij niet meer naar binnen mocht  probeerde hij tevergeefs een vuilniszak in brand te steken.  Het in de fik steken van een stapel terraskussens ging beter, maar dat werd al snel door het personeel geblust.