Verdachten Zaamslag nog dagen vast

kenheid bij de dood van de 56-jarige Peter Herweg, de plaatse-
lijke postbode van Zaamslag, zitten voorlopig vast. Ze waren ook
betrokken bij de relletjes diezelfde nacht. Dat heeft het Openbaar
Ministerie (OM) bekend gemaakt.

De 16-jarige jongen uit Zaamslag, die binnen korte tijd na de mishandeling kon worden opgepakt, wordt volgens het OM verdacht van poging moord/poging doodslag. Althans, zo luidde de aanklacht voordat het slachtoffer vrijdagmiddag overleed.

Het OM moet eerst bekijken of de man aan de verwondingen van de mishandeling is overleden voordat duidelijk wordt of de aanklacht wordt gewijzigd in moord/doodslag.

De voorlopige hechtenis van de 16-jarige is vrijdag in ieder geval verlengd met veertien dagen. De 17-jarige jongen uit Terneuzen die donderdagavond werd gearresteerd wordt verdacht van mishandeling en zijn aanhouding is getoetst door de rechter-commissaris. De voorlopige hechtenis wordt vooralsnog verlengd met drie dagen.

De beide verdachten behoren volgens het Openbaar Ministerie tot de groep die eerder betrokken was bij de ongeregeldheden in de Koninginnenacht in Zaamslag. De politie gaf eerder aan dat er geen aanwijzingen waren voor een verband tussen de twee zaken. Of de relletjes ook in direct verband staan met de fatale mishandeling van de man is nog niet duidelijk.

Zie ook:
Zwaar mishandelde man Zaamslag overleden (02-05-2008)
- Bijeenkomst voor inwoners Zaamslag (01-05-2008)
- Weer verdachte mishandeling Zaamslag opgepakt (01-05-2008)
- Arrestatie na onrustige start Koninginnedag Zaamslag (30-04-2008)
- Hevig bloedende man op straat in Zaamslag (30-04-2008)

Anne (2-5-2008 om 22:42)
Lekker laten zitten en nooit van zijn leven meer vrij laten dit soort figuren horen niet in deze maatschappij los te lopen. Het word tijd dat er eens hard opgetreden wordt.
Martin (2-5-2008 om 22:06)
Ben benieuwd wat er gebeurd als ze die gasten 48 uur vastbinden in de door hun vernielde muziektent. Mooie vorm van snelrecht misschien? In ieder geval nooit meer in de maatschappij en alle rechten die ze hebben (en hadden) van ze afpakken. Financiën overdragen aan de nabestaanden.
Jan (2-5-2008 om 22:04)
Doodstraf. Ouders van dit tuig, krab uzelf ook eens achter de oren.
Patrick (2-5-2008 om 20:39)
Als er dan maar geen procedurefouten gemaakt worden. Ook de relschoppers keihard aanpakken en de schade verhalen!
Werner (2-5-2008 om 20:34)
Levenslang opsluiten, maar waarschijnlijk binnen 3 jaar terug op het lieflijke durp!
M.s. (2-5-2008 om 20:22)
Berechten als volwassenen . Krijgen ze hier in Nederland wel 3 hele jaren. Ze zouden het rechtsysteem eens aan moeten passen "oog om oog, tand om tand".