35 Duizend mensen naar Rescue Vlissingen

Toegevoegd: 08-08-2008, 11.33 uur
35 Duizend mensen naar Rescue Vlissingen

VLISSINGEN - Het evenement Rescue Vlissingen 2008 heeft vrijdag, ondanks de regenachtige start, naar schatting 35.000 tot 40.000 bezoekers getrokken.

Met name na de start van de eerste grotere demonstraties werd het drukker op de Boulevard. Honderden hulpverleners lieten gedurende de dag hun kunnen zien. Hoogtepunt 's middags was een demonstratie met een F16. Voor Rescue-voorzitter Albert Dijkstra was het hoogtepunt ongetwijfeld letterlijk en figuurlijk het moment waarop hij in een overlevingspak werd opgehesen met een helikopter terwijl hij het Kika-beertje Leo meenam. Dijkstra organiseert overigens nog één keer de Rescue, daarna draagt hij het stokje over aan een opvolger. Wie dat wordt is overigens nog niet bekend.

Acties
HVZeeland.nl was gedurende de hele dag ook aanwezig met een stand. Net als tijdens de vorige editie in 2006 was het ook dit jaar weer flink druk bij onze stand. Met name de actie rond het inschrijven van onze dagelijkse nieuwsbrief en de kleurwedstrijd trokken veel publiek. Met de eerste actie, die nog steeds loopt, is een laptop te winnen. Ook worden 25 veiligheidshamertjes weggegeven als troostprijzen. Deelnemers van de kleurwedstrijd maken kans op twee grote speelgoedsets.

Meedoen met de nieuwsbriefactie kan nog steeds. Als u uzelf vóór 22 augustus inschrijft voor onze dagelijkse nieuwsbrief en vervolgens minimaal twee weken aaneengesloten lid blijft, maakt u kans op de laptop of één van de 25 veiligheidshamertjes. Dus meldt u nu aan! De winnaars worden op 5 september bekend gemaakt. Download hier de flyer met de voorwaarden en een speciale kortingsbon.

Kinderen die de kleurplaat willen inkleuren, maar deze niet op de Rescue hebben meegenomen of die niet op de Rescue zijn geweest kunnen deze nu downloaden. Stuur hem in vóór maandag 1 september en maak kans op één van de twee speelgoedsets! Meer informatie is onderaan de kleurplaat te vinden.

Bep meedendorp (12-8-2008 om 11:29)
Wat een geweldige dag zoveel moois te bekijken en te horen vooral die straaljager helemaal fantasties. alle vrijwilligers HARTSTIKKE BEDANKT voor deze prachtig georganizeerde dag SHAPOO. en over twee jaar weer.
Mario (9-8-2008 om 20:32)
Een puike dag. Alleen om even terug te komen op die vlaggen. Die namen het zicht idd erg veel weg. Bovendien waren ze ook verkeerd gedrukt. De wind kwam van rechts waardoor je van rechts naar links moest lezen om de tekst op de vlaggen te kunnen ontcijferen. Bedruk vlaggen dus beide kanten op.
Rowena (9-8-2008 om 17:30)
Complimenten aan Albert Dijkstra en de rest van de organisatie! Super dag!
B.freericks (9-8-2008 om 11:41)
Goede p.r voor Vlissingen. Er waren vele lovende reacties van vakantiegangers. Ook van mij vele compimenten voor de organisatie en de medewerking van de gemeente Vlissingen.
Ron (9-8-2008 om 10:59)
Fantastische dag !!! maar 1 -puntje: die vlaggen op het strand, zag er wel leuk uit, maar belemmerde toch best veel zicht, verder....perfect !!!!
Marjoke (9-8-2008 om 00:10)
Hopelijk volgende keer in het weekeind, heb de straaljager wel gehoord maar jammergenoeg iet gezien.... en de rest ook niet. Moest werken en kreeg geen vrij.