Spoedoverleg crisis politie Zeeland

Toegevoegd: 25-08-2008, 11.41 uur
Door: Omroep Zeeland/HVZ

MIDDELBURG - Het bestuur van de Zeeuwse politie houdt spoedoverleg over de crisis bij de politie. Ook de Zeeuwse burgemeesters houden een spoedzitting.

De ondernemingsraad van de politie wil dat korpsbeheerder Koos Schouwenaar opstapt omdat hij informatie over de korpsleiding zou hebben achtergehouden. Een paar weken geleden zegde de or al het vertrouwen in de korpsleiding op.

De raad heeft er geen vertrouwen in dat Schouwenaar onbevooroordeeld in dat conflict kan bemiddelen. Schouwenaar heeft laten weten voorlopig niet op te zullen stappen.

Tom (25-8-2008 om 23:29)
Het politieapparaat is een instituut opzich. Niemand weet precies wat er zich afspeelt. Corruptie komt steeds vaker voor. De burgermeester staat hier buiten. Laat het instituut eerst door een onafhankelijke partij doorzocht en onderzocht worden. Trek dan je conclusie! De burgermeester is een kei!
Willem (25-8-2008 om 20:56)
De OR vertegenwoordigt in principe wel het personeel maar mijn ervering is dat zij ook een eigen agenda hebben. Wat heeft de OR in het verleden richting Schouwenaar ondernomen om de problemen bespreekbaar te maken?
Ben (25-8-2008 om 20:18)
De bestuurlijke kwaliteiten van Schouwenaar sla ik veel hoger aan dan die van het politiekader in Zeeland.
Gijs (25-8-2008 om 19:26)
Jammer dat hij aanblijft, hij zou beter kunnen opstappen om een goed onderzoek niet in de weg te staan. Een ondernemingsraad vertegenwoordigd de gehele zeeuwsche politie en die zijn het er unaniem over eens om het vertrouwen op te zeggen, dat zal niet voor niets zijn neem ik aan.
Jean (25-8-2008 om 19:22)
Ik zeg mijn vertrouwen in de politie op.
Joop (25-8-2008 om 19:01)
Schouwenaar moet wel opstappen! Ik neem aan dat de ondernemingsraad niet voor niks het vertrouwen heeft opgezegd. Er zal vast meer aan de hand zijn dan in de media wordt verteld! Als ze nu maar een goed onderzoek laten doen, dan zal blijken of ze terrecht het vertrouwen hebben opgezegd.