Jongen (13) opgepakt voor mishandeling

Toegevoegd: 14-10-2010, 09.43 uur
Door: Manfred Berrevoets
MIDDELBURG - Een 13-jarige jongen uit de gemeente Veere is aangehouden op verdenking van de mishandeling van de 12-jarige jongen op de Noordweg in Sint Laurens afgelopen maandag. Dit heeft de politie bekend gemaakt.

De 12-jarige jongen fietste op de Noordweg in Sint Laurens naar school toen een groepje jongeren achter hem fietste. Met één jongen uit die groep, een 13-jarige uit de gemeente Veere, ontstond een woordenwisseling. Er volgde een vechtpartij en hierdoor viel de 12-jarige jongen met zijn hoofd op het wegdek en is waarschijnlijk een aantal minuten buiten bewustzijn geweest.

Toen de jongen weer bij kwam is hij verder naar school gefietst waar hij naar de les is gegaan. Hij werd echter onwel en is naar huis gegaan. Hij bleek een middelzware hersenschudding, kapotte mond, losse tanden, blauw oog, en pijn aan zijn jukbeen te hebben opgelopen.

Mart-jan (14-10-2010 om 13:37)
In de regel wordt er vanuit gegaan dat elkaar pesten niet zo veel kwaad kan, zeker jongeren denken daar erg luchtig over ! Maar zij zouden meer moeten inzien dat pesten,of mobbing ( met zín allen tegen een gericht ) ernstige gevolgen kan hebben voor het slachtoffer !
Een moeder (14-10-2010 om 13:04)
.Mijn ouders waren stik lieve mensen (totaal geen agressie ;-) maar als ik zoiets zou flikken kon ik mij toch een pak op mijn reet krijgen.Ouders en dader aanspreken en hun vertellen dat zij iets moeten ondernemen tegen die agressie.Nu al zoveel agressie,hou mijn hart vast als hij ouder wordt.
Een moeder (14-10-2010 om 13:02)
Dit kan dus echt niet! Mooi dat ze deze jongen pakken en laat m maar straf krijgen.Mijn kind fietst ook via deze route naar school maar en is ook al van dr fiets getrapt door een onbekende.Asociaal gedrag aanpakken! Zelfs de meest braaf ogende kinderen kunnen buiten huis asociaal gedrag vertonen.
Souburger (14-10-2010 om 13:00)
Laat hem eens de site bekijken van Jelte uit Biddinghuize... deze jongen is voor zijn leven ongelukkig getrapt met zwaar Hersenletsel ook door jongens van deze leeftijd..... Vraag me af waar dat heen moet in deze maatschappij????
Ans (14-10-2010 om 12:44)
B. (14-10-2010 om 12:31)
Gelukkig hebben ze de dader. Deze kan zeker wel vervolgd worden, dit is ernstig genoeg al is hij jong zal de straf meevallen maar er wordt tegenwoordig zeker wat aan gedaan.