Ergernissen motorrijders onderzocht

Toegevoegd: 02-02-2011, 16.02 uur
MIDDELBURG - De verkeerspolitie van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) is een enquête gestart om zo te achterhalen waaraan motorrijders zich het meest ergeren in het verkeer.

Deelnemers aan de vragenlijst komen in aanmerking voor een trainingsdag. Ze krijgen dan op hun eigen motor les van motorinstructeurs van het KLPD. Deelnemers komen alleen in aanmerking als ze tijdens de trainingsdagen op 26 maart en 2 april all risk verzekerd zijn.

Meedoen? De enquête is hier te vinden.

Een Motorrijder! (3-2-2011 om 16:26)
Heerlijk die reacties! Jaloers zeker????? Vaak wordt het door jullie irritant gevonden gedrag van motorrijders door jullie blikkenridders zelf!! Slecht kijken, geen ruimte geven, slecht of geen richting aangeven! Elke automobilist zou eens een uurtje motor moeten gaan rijden! Dan piep je wel anders!
Terneuzenaar (3-2-2011 om 16:18)
Lachwekkend, het zou eerder andersom moeten zijn, wij automobilisten een onderzoek naar hun asociale rijgedrag, dan nog niet gesproken over de wielerrijders die met 10man naast elkaar de hele weg blokkeren, en vervolgens hun middelvinger opsteken als je op tijd op je werk moet zijn ha ha!
Suzuki (3-2-2011 om 16:01)
Net als alle andere weg gebruikers, hebben motorrijders last van vrachtwagen(chauffeur)s. Associaal rijgedrag, niemand voorrang willen verlenen, niemand laten invoegen, onnodig toeteren als hun iets niet zint. Daar hebben motorrijders ook een flinke irritantie aan. En niet vergeten het weer...
Ik (3-2-2011 om 15:42)
Denk dat nummer 1 zal zijn: Mensen die naar hun hoofd wijzen, tewijl je gewoon nejes rijd. Dus niet te hard, maakt niet te veel lawaai. Van die soort mensen die iedereen over 1 kam scheren en waar van er hier ongeloofelijk veel zijn. Helaas.
Motorrijder 1 (3-2-2011 om 14:49)
Jullie klagen makkelijk over het gedrag van een motorrijder, en eigen weggedrag als normaal bestempelen. Ik som even op: Geen gordel om, geen richting aangeven, niet goed spiegelen, bumperkleven, links blijven rijden, mistlampen voeren zonder mist, al rijdend eten/drinken/makeup/bellen etc. etc.
Weggebruiker (3-2-2011 om 14:46)
Goed initiatief, ik rij op de lesmotor, het is echt bizar om te zien hoe automobilisten zich gedragen tegenover motorrijders. Vaak onbewust moet ik toegeven. Ze weten niet hoe snel een motor uit onbalans kan raken als ze er zo dicht op zitten of langskomen of hard moeten remmen door een afsnij actie