Ergernissen motorrijders onderzocht

Toegevoegd: 02-02-2011, 16.02 uur
MIDDELBURG - De verkeerspolitie van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) is een enquête gestart om zo te achterhalen waaraan motorrijders zich het meest ergeren in het verkeer.

Deelnemers aan de vragenlijst komen in aanmerking voor een trainingsdag. Ze krijgen dan op hun eigen motor les van motorinstructeurs van het KLPD. Deelnemers komen alleen in aanmerking als ze tijdens de trainingsdagen op 26 maart en 2 april all risk verzekerd zijn.

Meedoen? De enquête is hier te vinden.

Motorrijder (3-2-2011 om 11:00)
Stiekem zijn de boe-roepers hier gewoon een beetje verbitterd omdat ze zich opgesloten voelen in hun koekblik, achteraan in de file... Mijn grootste en vaakst voorkomende ergenis in het verkeer: De onachtzaamheid van medeweggebruikers (dus ook die van mede-motorrijders!).
Rob (3-2-2011 om 10:54)
Ik rij elke dag motor naar mijn werk, ik hou me WEL aan de regels. Het zou kunnen dat ik ook wel eens een (inschattings) fout maak. Maar ik maak dagelijks mee dat de automobilist weinig of niet rekening met mij houd !Ik weet heus wel dat er motorrijders zijn die zich niet netjes gedragen
Cis (3-2-2011 om 09:37)
Zeker allemaal reacties van automobilisten,rij al 27 jaar motor,menig maal de dood in de ogen gezien, omdat men moest bellen, kletset,toch op de kruising de tractorin halen terwijl je voorgesorteerd staat . en files hebben we in zeeland nauwlijks we maken de file juist korter
Motormuis (3-2-2011 om 09:13)
Misschien is het een idee dat al de mensen die nu roepen dat motorrijders aso`s zijn, zelf eens op een motor stappen en ervaren hoe het voelt om op een motor te rijden tussen automobilisten die niet in hun spiegels kijken en daardoor gevaarlijke situaties veroorzaken voor motorrijders.
Peter (3-2-2011 om 09:00)
Dit vindt ik echt om te lachen, er zitten mensen in de auto gewoon te bellen achter het stuur en letten niet op de motorrijders , een motorrijder is beter in het verkeer en let beter op want die zijn kwetsbaar, door mensen die niet opletten vallen veel doden onder de motorrijders.
Bart (3-2-2011 om 08:55)
Hier erger ik me dus aan als motorrijder. Aan al die mensen die je aanzien als hard rond rijdend tuig. Omdat de meeste motorrijders over associaal rijden, zijn ALLE motorrijders maar associaal?