Geen files

Cafe moet dicht vanwege schietpartij

Toegevoegd: 16-12-2011, 19.32 uur
SAS VAN GENT - Café Larry’s aan de Ooststraat in Sas van Gent is tijdelijk dicht op last van de burgemeester. De directe aanleiding vormt de schietpartij die afgelopen weekeinde plaatsvond op de Markt in dezelfde plaats.

Het schietincident valt volgens de burgemeester aan te merken als een zeer ernstige verstoring van de openbare orde. De aanleiding van het schietincident blijkt volgens politieonderzoek te zijn ontstaan in café Larry’s.

Zodoende is er volgens de politierapportage een samenhang tussen het incident en het horecabedrijf en moet het café daarom nu van de burgemeester tijdelijk dicht. De sluiting gaat vandaag in en eindigt op maandag 2 januari 2012. Het is een bewuste keuze om het café gesloten te houden tijdens de komende feestdagen.

Burgemeester Jan Lonink: “Gelet op de voorvallen die zich in het recente verleden in en om het horecabedrijf hebben voorgedaan, vrezen wij voor nieuwe incidenten als wij geen maatregelen nemen."

"Het besluit tot sluiting is bedoeld om de kans op nieuwe problemen en verstoringen van openbare orde te verkleinen en tevens de rust in de directe omgeving terug te brengen. We willen hiermee de veiligheid van bezoekers, passanten en omwonenden waarborgen. Het is daarnaast een signaal om aan te geven dat wij wat er gebeurd is niet accepteren."

Zie ook:
- 13/12/2011: Verdachte schietpartij meldt zich
- 10/11/2011: Dader schietpartij vermoedelijk een Belg
- 10/12/2011: Schietpartij in Sas van Gent

Westdorpe (17-12-2011 om 10:31)
Lang leef de burgmeester van terneuzen die weet hoe het moet sluiten die tent je gaat nog meer gedonder hoor over die tent larry s
Sasenaar (17-12-2011 om 10:28)
Is altijd gezeik in die tent wordt van alles gedaan altijd probleem daar zo sluit gewoon de best
Barbapapa (17-12-2011 om 10:12)
8 van de 10 ongevalle die daar binnen zijn gebeurt komen door mensen die zelden daar aanwezig zijn en er komt niet alleen rare zooi er komen genoeg mensen daar om lekker een drankje te doen en gezzelig te kletsen het is ook niet normaal dat er 3 cameras op de voordeur staan gericht!
Marleen (17-12-2011 om 10:11)
Jaap (17-12-2011 om 03:53)
Sassenaar (16-12-2011 om 23:08)
Nou dat werd tijd! en dan nog van geluk spreken dat S buiten levensgevaar is!! Snap niet dat cafe Larrys ook telkebs weer het zelfde tuig binnen haalt die in het verleden al vaker voor gedonder hebben gezorgt!