Wielrenners gewond bij aanrijding

Toegevoegd: 29-04-2012, 19.29 uur
LAMSWAARDE - In de Roverbergsestraat in Lamswaarde zijn zondag tegen 11.00 uur twee wielrenners lichtgewond geraakt bij een aanrijding.

In de Roverbergsestraat reed een personenauto weg en op datzelfde moment kwam vanuit beide richtingen een groep wielrenners de straat inrijden. De auto werd door de eerste groep zowel links als rechts ingehaald en op dat moment kwam ook de groep uit tegenovergestelde richting bij de auto.

De automobilist stuurde iets naar rechts om de groep uit tegenovergestelde richting door te kunnen laten rijden. Op dat moment reed een 35-jarige man uit Haasdonk uit de eerste groep de auto toch nog voorbij en kwam frontaal in botsing met een wielrenner uit tegenovergestelde richting, een man uit Meerdonk waarvan de leeftijd onbekend is.

Beide wielrenners werden in de ambulance behandeld aan wat schaafwonden, gescheurde wenkbrauwen en pijn aan het hoofd.

Jan (30-4-2012 om 10:41)
Zij gaan ervan uit dat de weg alleen voor hun is. Gevaarlijk,als je zo'n stel tegenkomt ! De heilige hermandad moest er aandacht aan besteden.
Ron (30-4-2012 om 10:31)
Fijn dat er zo genuanceerd gereageerd wordt op dit forum! Bedenk eens dat er vaak 2 kanten aan de zaak zitten, jullie redeneren wel heel kort door de bocht. Zonder alle feiten te kennen worden deze racefietsers veroordeeld.
Mark (30-4-2012 om 10:26)
Wil hier trouwens niet alle wielrenners over een kam scheren,Er zijn en heb het zelf meegemaakt als vrachtwagenchauffeur in de polder nog wielrenners die de regels kennen en niet associaal zijn. Mijn Complimenten voor deze mensen en laat ze het voorbeeld maar geven aan die vele associalen.
Mark (30-4-2012 om 10:22)
Coit, Als je de verkeersregels een beetje kent staat er dat je moet anticiperen,dat is een taak. Dus ook in de polder kijken mensen weleens een keertje minder maar dan heb je daar wel rekening mee te houden. Verkeersregels gelden ook voor jullie hoor!!
Jos (30-4-2012 om 09:38)
Wannes, ik ben het volledig met je eens. Het is en blijft a-sociaal tuig dat denkt dat verkeersregels er alleen voor anderen zijn.
Mark (30-4-2012 om 09:37)
Een gigantisch gevaar op de weg zulke lui,denken dat heel de weg van hun is en dat er geen regels voor ze gelden,degene die het wel snappen hier buiten gelaten,helaas zijn er maar heel weinig. Heb voor mezelf de regel gezet dat ik niet voor ze de kant inga de weg is breed zat voor auto en 1 fiets!!