Geen files

Voetganger komt onder busje in Tholen

Toegevoegd: 26-08-2012, 19.52 uur
Door: Manfred Berrevoets
THOLEN - Zaterdagavond rond 20.20 uur vond er op de Kaaij in Tholen een aanrijding plaats tussen een busje en een voetganger.

De 21-jarige bestuurder van het busje uit Tholen reed over de Kaaij waar het op dat moment erg druk was in verband met een concert. De bestuurder kon echter niet anders dan over de Kaaij rijden om de straat te kunnen bereiken waar hij moest zijn.

Enkele bezoekers waren het hier niet mee eens. Eén van hen ging op de motorkap van het busje zitten en twee bezoekers sloegen op de ruiten van het voertuig. De bestuurder van het busje voelde zich hierdoor bedreigd en reed achteruit.

Hierbij kwam een 62-jarige vrouw uit Bergen op Zoom onder het voertuig terecht. Zij hield aan de aanrijding wat blauwe plekken over.

Jeroen,Tholen (27-8-2012 om 17:21)
Ik snap sowieso niet waarom de gemeente de Kaaij open hebben gelaten voor het verkeer. De straat voor de Sixties stond helemaal vol met mensen voor een concert, wat beziel je dan om auto's door te laten. Zet je auto anders bij de haven en ga lekker lopen naar huis. Laat dit een les zijn.
Bewoner bosstraat (27-8-2012 om 16:43)
@: Tholenaar, je hebt gelijk, pak de fiets..en laat zoiezo de auto staan, veel gezonder!! maar volgens mij ging het om een bestel/bedrijfs bus.. die man kan toch moeilijk zijn gereedschap e.d. in z'n fietstas stoppen?
Bram (27-8-2012 om 11:24)
Een klootzak van een vent die op de motorkap gaat zitten. Echt een vb van pure ruzie zoeken. Jammer dat hij niet in de gaten heeft dat dit levens kan kosten. een ondoordachte actie. Mevrouw kon ook dood wezen.
Bram (27-8-2012 om 11:22)
Kijk flink gas geven is onjuist. Maar bekijk ook de situatie. Hij is bewoner en moet goed kunnen passeren. Op het moment dat de restaurants met terrasjes etc en DJ's uit gaan breiden en terecht komen op de weg is dat zeer irritant. Braderie in Tholen maar waar blijft de veiligheid??
Tholenaar (27-8-2012 om 09:05)
Incident gebeurde nadat busje 15 min. eerder ook al door de menigte was komen rijden waardoor mensen opzij moesten springen. In het centrum wonen geeft bereikbaarheidsproblemen met de braderie, pak dan gewoon de fiets (doen wij ook) Gelukkig goed afgelopen voor de mevrouw die door hem is aangereden
Getuige (27-8-2012 om 08:41)
@Velde: wat een onzin. De bus kwam stapvoets aanrijden. (Bijna) alle toeschouwers gingen gewoon aan de kant, maar één kerel vertikte het om aan de kant te gaan en ging demonstratief tegen de voorkant van de bus hangen. Dat dit een geiriteerde reactie uitlokt lijkt me logisch.