Hardrijder vernielt flitsapparaat

Toegevoegd: 27-05-2013, 12.00 uur
LEWEDORP - In Lewedorp heeft zondagmiddag een flitsapparaat van de politie vernield nadat hij kort daarvoor was geflitst vanwege te hard rijden.

De verkeerspolitie had radarapparatuur opgesteld langs de Postweg. Er waren al verschillende voertuigen langs het flitsapparaat gereden en op een gegeven moment, rond 14.00 uur, kwam er een personenauto langs en deze werd geflitst. De agent die bij de radarapparatuur stond zag vervolgens dat de auto parkeerde en dat de bijrijder uit de auto stapte.

De bijrijder liep naar de apparatuur toe, pakte deze op en gooide de camera vervolgens in een naast de weg geleden sloot. Vervolgens stapte de bijrijder weer in de auto en reed de auto weg in de richting van Goes. Uiteraard liet de agent dit niet over z'n kant gaan. Hij is achter de personenauto aangereden en heeft intussen via de meldkamer collega's opgeroepen om te assisteren bij de aanhouding van dit vernielzuchtige tweetal. Een andere agent is naar de Postweg gereden om de dure camera (kosten zo'n € 35.000,-) uit het water te vissen.

Door de meldkamer is de tenaamgestelde van het kenteken opgezocht en in de dr. W. Dreeslaan in Goes konden de twee verdachten worden aangehouden. Ze zijn overgebracht naar het politiebureau waar ze een verklaring hebben afgelegd. Hierna werden ze weer in vrijheid gesteld.

De schade wordt verhaald op de Goesenaren, mannen van 16 en 20 jaar oud.

Jan R (28-5-2013 om 09:58)
Ik vind dit een perfecte actie, jammer dat ze er niet mee wegkomen. En dan die achterlijke bedragen voor een bekeuring, werk je dit soort acties zelf in de hand.
Ikke (28-5-2013 om 08:02)
Waar kan je hier ,vind ik leuk aanklikken? tis nie goe.maar wel leuk.
Marco (28-5-2013 om 03:40)
@Kanniezwemme. Zo denk ik ook zo over wielrenners...die scheuren je ook zo maar voorbij, ze vernielen dan geen flitspalen maar stel dat het autocoureurs waren, mag je als nog niet trainen over/op de openbare weg waarom wielrenners dan wel? Dat er politie is ok, maar er lopen genoeg crimi vrij.
Bliksem (27-5-2013 om 22:46)
Bij fietsendieven is onze politie niet zo actief. Hier gelijk meldkamers en actie. Ook controle op fietsendiefstal doet men niet, maar wel, lui en veilig. langs de weg de automobilist uitkleden met achterlijk dure apparatuur. Zeer irritant beleid
Jacob (27-5-2013 om 22:37)
Jaja, natuurlijk de Politie afzeiken, maar wie is er nu de schuldige als hij wordt geflitst? juist ja de bestuurder. Dus niet mauwen en naar de Politie wijzen, het schijnt nog steeds nodig te zijn dat er wordt gecontroleerd op verkeers zondaars. Dus dat ze €35.000,- euries moeten betalen mooi toch.
Jan (27-5-2013 om 22:12)
Jammer dat ze gepakt zijn,ze hadden beter die flapdrol van de politie in de sloot gegooid