Jeugdbrandweer strijd om titels in Vlissingen

Toegevoegd: 01-04-2006, 12.45 uur
Door: Roland de Jong [Redactie HVZeeland.nl]

VLISSINGEN – Jeugdbrandweerlieden uit heel Nederland hebben vandaag voorrondes gespeeld in Vlissingen. In totaal deden er ongeveer 35 ploegen mee.

Op drie verschillende locaties waren aparte banen voor de verschillende klassen. De junioren (11 tot en met 15jaar) speelden op een baan aan de Piet Heijnkade bij het KNMI-gebouw aldaar. Bij deze baan moest onder meer gebruik worden gemaakt van lage druk. Ook moest een korte verkenning worden uitgevoerd in een ‘woning’.

De aspiranten, de jongeren tussen 15 en 18 jaar, waren verdeeld over twee verschillende locaties: het terrein van Rijkswaterstaat aan de Prins Hendrikweg en het Maritiem Instituut De Ruijter aan de Boulevard. Bij beide banen was sprake van een binnenbrand.

De leden moesten zich vooraf melding op het Trainingscentrum aan de Buitenhaven. De eerste ploeg startte rond half negen vanochtend. Vanavond zal de Vlissingse burgmeester A. van Dok van Weele in de brandweerkazerne aan de Olympiaweg prijzen uitdelen aan de winnaars van de wedstrijd.

De uitslag van de wedstrijd:
- Junioren (locatie Piet Heijnkade)
  1. Haaften/Neerijnen
  2. Roosendaal
  3. Barendrecht

- Aspiranten (locatie Rijkswaterstaat)
  1. Ouddorp
  2.  Roosendaal
  3. Haaften/Neerijnen

- Aspiranten (locatie Zeevaartschool)
  1. Bruinisse
  2. Haaften/Neerijnen