Vrouw wilde kinderen uit water redden

Toegevoegd: 09-06-2014, 09.46 uur
Door: Manfred Berrevoets

SINT PHILIPSLAND - De 35-jarige vrouw die zondagmiddag levenloos uit het water is gehaald bij Sint Philipsland probeerde enkele kinderen uit het water te redden. Vervolgens is ze zelf in de problemen geraakt.

Het incident gebeurde om 16.40 uur aan de Del Campoweg. De vrouw, afkomstig uit Nieuwegein, was met haar familie oesters aan het rapen. Toen ze zag dat enkele kinderen door de stroming in nood raakten en wilde ze redden. Ze is toen zelf in het water gegaan en in nood geraakt.

Enkele omstanders hebben het slachtoffer uit het water gehaald en zijn met reanimeren begonnen. De kinderen waren toen al veilig uit het water gekomen. De toegesnelde hulpverlening, waaronder een traumahelikopter, hebben de reanimatie overgenomen. Tijdens de reanimatie kreeg de vrouw weer ademhaling. Ze is met een ambulance naar een ziekenhuis in Rotterdam gebracht, waar ze op de afdeling intensive care is opgenomen.

anoniem (9-6-2014 om 22:20)
Sterkte voor de nabestaanden wat een moedige daad! @vlissingse omdat, hulpdiensten iemand niet overleden mogen verklaren.
hulpverlener (9-6-2014 om 21:37)
@ Vlissingse!!! wat ene achterlijke reactie! Deze vrouw heeft kinderen proberen te redden, dat is hartstikke moedig! Iedereen krijgt hulp wanneer men levenloos wordt aangetroffen, ook u als het nodig is. Of zou u dat niet willen als u vol in het leven stond!? Dit betrof een jonge vrouw notabene
Ik (9-6-2014 om 21:19)
@vlissingse: SERIEUS?
Frans (9-6-2014 om 21:17)
Die mevrouw is een heldin. Laten we hopen dat zij het nu ook redt,
Vanessa (9-6-2014 om 21:15)
@Vlissingse: omdat levenloos niet altijd wilt zeggen dat iemand dood is? Er is een verschil tussen levenloos en overleden. Ik denk dat of je het verkeerd gelezen hebt. Hartstikke moedig van die vrouw en hopelijk een heel goed en voorspoedig herstel!
Mark (9-6-2014 om 20:48)
Als ik sommige berichten lees dan ja ik ben er mee eens Geef deze mevrouw een lintje een medaillon een bos bloemen je zelf in het water gooien een ander te redden ongeacht je eigen leven Yup geef haar een blijk van waardering 110% mee eens !