Politie gaat optreden tegen hangjeugd Breskens

Toegevoegd: 10-11-2015, 12.31 uur

BRESKENS - Naar aanleiding van klachten gaat de politie de komende tijd optreden tegen hangjeugd in Breskens.

De jongeren zorgen tijdens het 'chillen' bij het complex Hooge Platen aan de Achterweg voor overlast. Volgens jeugdagent Petra Pronk, verantwoordelijk voor de gemeente Sluis, klagen veel bewoners steen en been. Na het 'chillen' laten de jongeren volgens de politie ook allerlei afval achter.

De komende periode zal er extra toezicht worden gehouden door de politie. Hierbij zal waar nodig ook geverbaliseerd worden, zo waarschuwt de jeugdagent op sociaal medium Instagram.

Inwoner Bresjes (14-11-2015 om 01:01)
We reden vroeger,zo,n 30 jaar geleden met de cross moter en brommers over het eerste strange en da mocht toen ook al nie.maar ik weet wel als je in de wintermaanden een paar uur op da strange gereden had je nie vee puf meer had om nog streken uit te halen in het durp. dan kon je soms 3 dagen sleutelen om de boel weer in orde te krijgen.dus we waren wel bezig maar voor het goede doel. iemand slaan met een helm vind ik ook te ver gaan ,want waar houd dat op? ik hoop dat de jeugd zich wat gaat gedragen en er van leert,ik zou het jammer vinden als die niet meer ergens kunnen chillen in het durp dat deden wij vroeger ook al en da was gezellig weet ik nog.
Chauffeur (13-11-2015 om 22:15)
Nou Ed, ik zie die gasten ook altijd bij de Zuidpolder (aan de kant van Ter Schorre), totnogtoe ben ik nog nooit uitgescholden. Ja, ze komen wat intimiderend over, maar om er nu gelijk maar bang van te worden. Nou, nee. Van die geflipte op die witre scooter al helemaal niet.
dhr. Beijhoer (13-11-2015 om 04:03)
20 jongeren die lawaai en troep maken, paar keer in de week en iedereen intimideren onder de Hooge Platen. Al jaren lang. Ze hebben iemand neergeslagen met een brommerhelm. Zelf gezien. Die zei er iets van. Tuig is het. Ouders geven alleen voeding. Geen opvoeding meer. Politie aktie is klasse. Kordaat optreden ! Bravo !!! Eindelijk !
Kaas (11-11-2015 om 19:41)
Kom ze regelmatig tegen, nooit last, nooit geen gezeur. Overdrijven is ook een kunst hoor. Zal wel een zeer select gezelschap zijn die klagen, want de rest heeft nooit last van die gasten. Kan ze moeilijk opsluiten als het donker word, en weer los laten als ze naar school moeten.
Bootreiziger (11-11-2015 om 11:24)
Doordeweeks staan ze 's avonds ook vaak met auto's op de parkeerplaats bij de veerboot. Niet erg prettig zo in het donker en dan een stel ronkende auto's in een hoekje. De plek waar ze altijd staan is ook echt een vuilnisbelt ten opzichte van de rest van de parkeerplaats... Dat ze thuis een beetje gaan chillen!
P (11-11-2015 om 09:55)
Zijn ze achter de computer vandaan is het nog nie goed