1 file van totaal 4 km

Wielrenner overleden na ongeluk Heikant

Toegevoegd: 15-08-2016, 16.00 uur

HEIKANT - Een 47-jarige Belg die zondag 7 augustus op de Heidestraat in Heikant ten val kwam en werd aangereden is overleden in het ziekenhuis in Gent. Dat heeft de politie vandaag bekend gemaakt.

De man reed rond 11.00 uur in een groep van circa vijftig wielrenners op de Heidestraat. Toen ze plaats wilden maken voor een passerende auto kwamen de man en een mederenner met elkaar in aanraking. Het slachtoffer kwam ten val en werd geraakt door een passerende auto die vanuit de Julianastraat kwam. De Belg werd met onder andere gebroken ribben en een klaplong afgevoerd naar het ziekenhuis. Het slachtoffer is uiteindelijk afgelopen donderdag in het ziekenhuis overleden.

Ongevallen
De Belgische wielrenner is de derde die deze maand in onze provincie om het leven kwam. Op vrijdag 5 augustus kwam een eveneens Belgische wielrenner om toen hij in Clinge in botsing kwam met een auto. Gisteren overleed in Kamperland ook een wielrenner na een val. Volgens de politie werd hij vermoedelijk kort daarvoor op de fiets onwel.

Johan (15-8-2016 om 20:41)
Je moet ze ook eens bezig zien! Alsof de hele weg van hun is, hier nu ook weer; 50 wielrenners en niet op een gesloten parcour maar gewoon op de openbareweg tussen het overige normale verkeer in. Op smalle bandjes, geen beschermde kleding aan, en maar trappen met hun neus op het stuur. Wielrennen, het zal best wel een toffe sport zijn, maar doe dat lekker op een gesloten parcour, dan kunnen ze vijf rijen dik midden op de weg rijden zonder ongevallen.
Terneuzenaar (15-8-2016 om 19:12)
Gezien zijn leeftijd erg sneu, voor zijn nabestaanden ook. Wat mij opvalt is de verhuftering onder wielrenners. Op televisie fietsen ze "netjes" hun wedstrijd, maar in elke uithoek van het land kom ik die fiets hooligans tegen. Het moet niet gekker worden. Met een bromfiets is er een helm plicht, maar met 75 km/pu de bocht nemen resulteert zich ook in ongevallen.
fietser (15-8-2016 om 18:32)
Auto's wachten ook niet lang genoeg tot de fietsers opzij gaan. Wij deden als laatste fietser de auto van achterop altijd doen inhouden tot er ruimte was om te passeren. In andere landen mag je een fietser niet binnen 1,5 m passeren. Sterkte aan de familie en betrokken groep, waar de man aan deel nam en de bestuurder van de bewuste auto. @ Nel, wil je dit melden, bij politie en Gemeente!!!!
Nel (15-8-2016 om 16:26)
Uiteraard in de eerste plaats heel veel sterkte voor de nabestaanden en overige betrokkenen van dit ongeval. Uiteraard verbaast het me niet dat hier veel ongelukken gebeuren met wielrenners. Zeker in een hele grote groep. Vandaag was ik in Terneuzen daar was een grote groep van wel 25 wielrenners aan het rijden in de stenenbeer waar men niet mag fietsen. Iedere voetganger moest wijken. Ze reden ze zelfs bijna omver. Gelukkig niets gebeurt. Ik zei er nog iets van kreeg een hele grote mond terug en dacht pardon. Dit is niet het eerste maar zeker ook niet het laatste ongeval.