Fatale aanvaring bij strand Zoutelande

Toegevoegd: 23-07-2019, 17.17 uur - Update: 23-07-2019, 18.01 uur

ZOUTELANDE - Voor de kust van Zoutelande is dinsdagmiddag iemand zwaargewond geraakt bij een aanvaring op zee en vervolgens overleden. Dat heeft de politie bevestigd.

De melding van het incident kwam rond 15.20 uur binnen bij de hulpdiensten. Volgens de politie zouden een speedboot en een rubberboot met elkaar in botsing zijn gekomen. Zowel de strandwacht als de ambulancedienst en de politie schoten te hulp. Vanuit Rotterdam ging de traumahelikopter te plaatse. Deze landde rond 16.00 uur op het strand.

De hulpverleners verzamelden zich bij de hoofdpost van de strandwacht bij de Langstraat. Daar werd ook het slachtoffer naartoe gebracht. Ondanks de inzet van de diverse hulpverleners is het slachtoffer ter plaatse overleden. Het gaat om een 15-jarig meisje uit Neer (Limburg). In eerste instantie meldde de politie dat het slachtoffer een 20-jarige man was, maar dat blijkt dus niet te kloppen.

De politie onderzoekt het ongeluk. De bestuurder van de speedboot is door de politie aangehouden. De boot is door de politie in beslag genomen en meegenomen op een trailer. Voor getuigen van het incident is Slachtofferhulp geregeld.

Alex (24-7-2019 om 14:11)
De bestuurder van de boot had beter moeten weten. Een duidelijke overtreding van de wet, en uiteraard enorm roekeloos. Flink aanpakken, een milde straf lijkt hier niet op haar plek. Zo tragisch om het leven van zo n jong persoon te ontnemen
P (24-7-2019 om 11:47)
Je kind verliezen door andermans stoerdoenerij met een speedbootje langs zwemmende mensen en kinderen scheuren. Etters op de weg en etters op de zee. Bah bah bah. Sterkte voor de nabestaande.
Jan (24-7-2019 om 11:13)
@Kees, snelleboten weren is onzin men vaart al 40 jaar hier met deze boten zonder noemenswaardige incidenten, het is open zee . Dan kan je beter alle auto's van de weg halen. Kijk eens hoeveel jonge mensen hierbij om het leven komen.De bestuurder van de speedboot heeft niet goed opgelet !! Een menselijke fout met een verschrikkelijke einde . Sterkte voor de nabestaanden.
anoniem (24-7-2019 om 07:24)
@TT, u hebt nu uw hart op de juiste plaats.
Kees (24-7-2019 om 06:45)
Heel veel sterkte voor alle betrokkenen. Snelle vaartuigen dienen actief geweerd te worden uit recreatiezones met heel hoge boetes en inbeslagname van vaartuigen als sanctie.
M (24-7-2019 om 05:47)
Wat een triest bericht... Heel veel sterkte voor de nabestaande, hulpverleners, omstanders en ook diegene die dit veroorzaakten, dit kan nooit de bedoeling zijn geweest... ook al hebben ze (misschien) te roekeloos gevaren!