Politie: Wie zag busje rijden voor dodelijk ongeluk?

Toegevoegd: 04-06-2020, 13.06 uur
De politie zoekt mensen die dit busje zagen rijden voor de botsing.
© Foto: Manfred Berrevoets

KATS - De politie is op zoek naar mensen die dinsdag de zwarte Mercedes-Benz Vito hebben zien rijden kort voordat deze betrokken was bij het ongeluk waarbij ter hoogte van Kats een motorrijder het leven liet.

Het politie-onderzoek naar de aanrijding is nog in volle gang. Hierbij wordt ook nog gezocht naar eventuele getuigen die de politie nog niet heeft gehoord. “We zijn ook op zoek naar mensen die het busje, een zwarte Mercedes-Benz Vito kort voor het ongeval hebben zien rijden of ergens hebben zien staan of contact hebben gehad met de bestuurder. Ook zijn we op zoek naar mensen die mogelijk eerste hulp hebben verleend op de locatie van het ongeval en ook nog niet met de politie hebben gesproken”, zo laat een politiewoordvoerder weten.

Het betreffende busje, dat bestuurd werd door een 44-jarige man uit Nieuwerkerk, kwam rond 20.30 uur op de Eerste Deltaweg (N256) in botsing met een 21-jarige motorrijder uit Kloetinge. De motorrijder overleed ter plekke. De automobilist bleef ongedeerd. Hij werd wel aangehouden. De man bleek namelijk twee keer te veel alcohol gedronken te hebben. Hij had geen drugs gebruikt.

Na de botsing tussen de motorrijder en het busje ontstonden nog andere ongevallen. Een vrachtwagen reed achterop een tweede bedrijfsbusje en een personenauto belandde in een greppel. Deze ongevallen stonden volgens de politie los van de fatale aanrijding.

Plakkertje erop ? (6-6-2020 om 12:42)
Hier helpen die geluidsstrepen die de gemeenten willen plaatsen ook niet tegen. Het zal een dodenweg blijven door bestuurlijke onwil, de offers die ze eisen in ruil tegen hun soort economische voorspoed die vandaag de dag onvindbaar is. Ondertussen worden er biljoenen weggegeven als "steun" voor multimiljonairs..
Edwin (4-6-2020 om 20:10)
Triest dat de motorrijder op zo’n jonge leeftijd is overleden. Gecondoleerd richting de familie. Vind wel, al zou blijken dat de oorzaak bij de overledene zou liggen, de bestuurder van het busje zwaar gestraft mag worden. Hoe haal je het in je hoofd om met drank de weg op te gaan!!! Als blijkt dat de bestuurder van het busje de veroorzaker is dan is geen straf te hoog! Die bestuurder heeft er bewust voor gekozen om te drinken en daarna te gaan rijden. Wat mij betreft levenslang!!!
Mar (4-6-2020 om 19:36)
Laat dat svp over aan de politie, wel eens van bewijslast gehoord.
Peter de Quaack (4-6-2020 om 15:53)
Allereerst de bestuurder had te veel gedronken. Dus logisch dat die het haasje is en gestraft gaat worden. Als het busje de motor niet heeft aangereden of alles veroorzaakt heeft willen ze deze man vast meer in de schoenen schuiven dan wenselijk. Met te veel alcohol achter het stuur kruipen moet flink bestraft worden. Maar je moet als politie en OM wel de redelijkheid betrachten mensen niet onjuist te beschuldigen en te veroordelen. Vandaar de oproep denk ik zo. Of die gast nu te veel gedronken had of niet, in dit geval is het wel belangrijk voor iedereen om te weten wat er precies is gebeurd. En laat ik eerlijk zijn, als de rest afstand had gehouden was het niet zo’n chaos geworden en was het al lang duidelijk geweest voor de politie.
Ja-Ja Hendrik Schuurman (4-6-2020 om 14:49)
Dat heeft er niets mee te maken! Hij had gezopen. Gewoon hard straffen.