1 file van totaal 5 km

Caravan Stichting Scheldekat brandt uit, vermoedelijk aangestoken

Toegevoegd: 15-04-2021, 17.15 uur - Update: 16-04-2021, 10.06 uur
De brand is vermoedelijk aangestoken
© Foto: Stichting Scheldekat
Door: Remi Mesu

VLISSINGEN - Een caravan die op een haventerrein bij Vlissingen-Oost staat is woensdagmiddag uitgebrand. De caravan is eigendom van Stichting Scheldekat en is vermoedelijk in brand gestoken door onbekenden.

Dat meldt Stichting Scheldekat op haar Facebookpagina. Volgens de stichting die heeft een kattenhater de caravan, waarin twintig gecastreerde zwerfkatjes konden slapen en eten, in brand gestoken. Het onderkomen van de katten, dat op een beveiligd haventerrein stond, is volledig uitgebrand.

De organisatie hoopt aan de hand van camerabeelden de daders te kunnen achterhalen. Het is nog onbekend of er ook zwerfkatten tijdens de brand zijn omgekomen. Op de Facebookpagina laat Stichting Scheldekat weten dat er zo snel mogelijk een nieuw onderkomen mét camerabewaking komt voor de zwerfkatten.

Kersje (15-4-2021 om 21:34)
Vandalisme niet bepaald. Vermoedelijk de kattenhater die het er al niet mee eens was dat de camper voor die kutbeesten daar stond. Wekenlang vernielingen en nu is het ineens simpel vandalisme.. weten wel wie het gedaan heeft hoor
Jan (15-4-2021 om 20:36)
Dierenbeulen zijn psychopaten in dop.. Hopelijk worden deze klootzakken gepakt.
Truus (15-4-2021 om 19:06)
Walgelijk! Wat afschuwelijk! Diegene die dat gedaan heeft heeft gewoon geen hart! Hoe haal je het in je hoofd om zoiets te doen... Bescherm de dieren tegen de beesten!
ac Kerkhove (15-4-2021 om 18:42)
Wat een Groten gangetje ben je dan als je zoiets doet. Wie de mens leert kennen hebben de dieren LIEF
P (15-4-2021 om 17:54)
Met andere woorden, nu zijn er geen beelden van!!!