Weerbericht:
Van het westen uit meer bewolking
Verkeersinformatie:
Geen files

Ongeval bij Westerscheldetunnel na sluiten slagboom

Toegevoegd: 15-03-2022, 15.31 uur
Na het ongeluk ontstond een kilometerslange file.
Na het ongeluk ontstond een kilometerslange file.
© Foto: Eugène Harthoorn
Door: Eugène Harthoorn

DRIEWEGEN - Het ongeluk gisterochtend bij de Westbuis van de Westerscheldetunnel (N62) gebeurde nadat de tunnelbuis werd afgesloten vanwege een (mogelijk) te hoog voertuig. Bij het ongeluk raakte één persoon gewond, zo heeft de politie bevestigd.


Het ongeval gebeurde omstreeks 06.10 uur op de rijbaan richting Terneuzen. Meerdere voertuigen botsten op elkaar nadat de tunnelbuis richting Zeeuws-Vlaanderen werd afgesloten voor al het verkeer. Volgens de politie ging de tunnel dicht omdat er een vrachtwagen met oplegger was doorgelaten bij de tolpoorten. Deze vrachtwagen vervoerde een boot. Vlak voor de tunnel bleek de vrachtwagen met vracht toch te hoog geladen te zijn. Hierop heeft de beheerder van de tunnel de weg afgesloten door middel van de signalering, een rood stoplicht en een gesloten slagboom.

Toen de slagboom naar beneden ging, stopte de voorste auto bij de stopstreep. De automobilist daarachter had dit te laat in de gaten en botste op het voorste voertuig. Een derde auto botste hierna tegen het middelste voertuig. Toegesnelde ambulancemedewerkers hebben de betrokkenen onderzocht. De bestuurder van het derde voertuig is met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. De andere bestuurders hadden geen medische behandeling nodig.


Reageer op dit bericht

Reacties

Nieuwe reactie plaatsen:

Alle ingestuurde reacties worden voor publicatie door de redactie beoordeeld. De redactie behoudt zich het recht voor om de reactie zonder opgaaf van redenen te weigeren of in te korten. Bij het insturen van een reactie geeft u ons toestemming de ingevoerde persoonsgegevens te verwerken. Lees hier alle regels over het plaatsen van reacties. U mag 750 tekens gebruiken voor uw reactie.

Zelf reageren? Lees hier de spelregels.

Aantal tekens
0 van 750
Roy de Jaeger (15-3-2022 om 18:16)
Dit is grappig. Je hoogte komt pas ter sprake voor de tunnel zelf. Bij het tolplein hoor of zie je daar niks van. Die sensoren hangen pas in de klim richting te matrix borden voor de tunnel zelf. Heb t zelf ook voorgehad met een dom antennetje op n machine. Pas voor de tunnel springen de lichten aan. Dus het gelul over aansprakelijk en tolpoortjes en eigenwijze chauffeur.... das klinkklare onzin. Als je bij t tolplein al die melding zou krijgen zou t stukken handiger zijn, dan kun je er ook tijdig iets aan doen en veilig aan de kant staan. Buitenom dat, als je gewoon op de weg let zou je ook niet in elkaars gat vliegen.....
Kees (15-3-2022 om 17:45)
Dit is niet te wijten aan de Westerschelde tunnel en dus niet aansprakelijk voor de schade. Wie er wel aansprakelijk is voor de gehele schade is de chauffeur van de vrachtwagen die exact dient te weten hoe hoog zijn vrachtwagen is inclusief de lading. En ja dan moet je op de borden kijken of je er door kan of niet en niet als een malloot doorrijden. De westerschelde tunnel bedient de slagboom niet dat gaat automatisch.
Emergo (15-3-2022 om 17:45)
PQ De eerst verantwoordelijk mbt de hoogte van het voertuig is de chauffeeur. Rijdt de chauffeur toch door dan wordt hij daar via signalering op attent gemaakten vlak voor de tunnel van de weg afgeleid. Zie de website van de Wtunnel dann weet jij okk hoe het echt werkt.
Peter Quest (15-3-2022 om 16:51)
Wel een beetje nalatig van de Westerscheldetunnel. Bij de tolpoortjes al door laten wetende dat het ding te hoog is. En ja als die slagboom ineens naar beneden komt is dat heel abrupt weet ik uit ervaring. Stel de Westerscheldetunnel maar aansprakelijk. Ook diegene die in de file stonden. Dit kan natuurlijk echt niet. Eerst doorlaten en daarna op de knop drukken met alle gevolgen van dien. Welke sukkel heeft daar gezeten?
Loes (15-3-2022 om 16:50)
Er word ontzetten hard gereden en te dicht opelkaar. Blij dat ik er niet tussen zat.
Cookie-instellingen beheren