Onrustig na voetbalwedstrijd Hoek, politie ingezet

Toegevoegd: 19-10-2022, 00.55 uur
Onrustig na voetbalwedstrijd Hoek, politie ingezet
© Foto: HVZeeland.nl (archief)

HOEK - Na afloop van de voetbalwedstrijd tussen HSV Hoek en SC Heerenveen is het dinsdagavond onrustig geworden. Dat melden verschillende supporters op social media.

In de strijd om de KNVB-beker speelden de twee clubs dinsdagavond tegen elkaar op het veld van HSV Hoek. De eindstand werd 4-2. Hoek verloor. Op Twitter schrijven aanwezigen dat na het fluitsignaal het uitvak werd "aangevallen door supporters van Hoek". Meerdere personen spreken van afgestoken vuurwerk en stenen waarmee zou zijn gegooid.

Vanuit allerlei plaatsen in de provincie gingen politie-eenheden met spoed naar Hoek. Volgens de berichten op social media zouden agenten met hun wapenstokken hebben geslagen. Ook zouden politiehonden zijn ingezet om de rust te herstellen. Dat is in ieder geval gelukt want een uur nadat de wedstrijd was afgelopen, vertrok de politie weer. De politie heeft nog geen mededelingen gedaan over wat er precies is voorgevallen.

peter (19-10-2022 om 13:08)
de relschoppers er van tussen halen en stadion verbod voor 20 jaar geven en de schade laten betalen
bram goeree (19-10-2022 om 11:41)
Scheldewater (19-10-2022 om 08:45)