Arrestatieteam hield verdachte schietpartij Vlissingen aan

Toegevoegd: 17-12-2023, 15.54 uur
De verdachte werd ingerekend door leden van de DSI.
© Foto: Roland de Jong

VLISSINGEN - De man die vanmiddag door een arrestatieteam werd ingerekend in Vlissingen, wordt verdacht van betrokkenheid bij de schietpartij vrijdagmiddag in die plaats.

Leden van de Dienst Speciale Interventies (DSI) vielen tegen 14.00 uur een portiekwoning aan de Paul Krugerstraat binnen tussen de Van Dishoeckstraat en de Keersluisbrug. Vervolgens werd een man aangehouden. Hij werd geblinddoekt afgevoerd in een opvallende politiewagen.

De politie bevestigt inmiddels dat zondagmiddag een 27-jarige man is aangehouden vanwege het schietincident waarbij vrijdag op de Havenweg in Vlissingen een 62-jarige inwoner van Almere gewond raakte. Het slachtoffer van de schietpartij werd vrijdag door een passant naar een bedrijventerrein in Oost-Souburg gebracht waar hij medische hulp kreeg.

De woning van de verdachte wordt nog doorzocht, zo laat de politie weten.

Joris (17-12-2023 om 19:31)
Niet het helderste bolletje aan de sliert kerstlampjes deze schutter. Knalt iemand neer die zijn naam kent en houd zich vervolgens schuil op een bij de politie bekend adres. Zal nooit veel verder komen in de misdaad dan loopjongen.
Vlissinger (17-12-2023 om 18:04)
Top werk van de politie. Het zou mij niets verbazen als dit een foute drugsdeal is geweest al wordt dat niet vermeld. Het slachtoffer kwam namelijk van ver naar deze afgelegen plek toe en het feit dat de politie de dader kon opsporen (via o.a. camerabeelden van het benzinestation) zal hij hoogstwaarschijnlijk wel een veelpleger zijn die meer op z'n kerfstok heeft. Kortom, een gevaarlije gestoorde gek die rijp is voor TBS mag ik hopen. Deze types moet je niet na een jaartje of 2 weer vrij laten met de woorden, zo en nu niet meer doen he. Maar ja, Nederland en het straffen van criminelen........