Gewonde man Zaamslag overleden

Toegevoegd: 02-05-2008, 15.56 uur
ZAAMSLAG - De 57-jarige man die woensdagnacht zwaargewond raakte nadat hij was mishandeld in Zaamslag is vrijdagmiddag overleden. Dat heeft de politie bevestigd.

Het slachtoffer werd rond 03.30 uur met een hevig bloedende wond in zijn nek aangetroffen nabij de Rabobank aan het Plein in het Zeeuws-Vlaamse dorp. De man werd in kritieke toestand overge-bracht naar het Universitair Ziekenhuis in Gent. Daar overleed hij vrijdagmiddag aan zijn verwondingen.

De politie kon woensdagavond een verdachte aanhouden in de zaak. Het gaat om een 16-jarige jongen uit de gemeente Terneuzen. Donderdag kon ook een tweede verdachte, een 17-jarige jongen uit Terneuzen worden opgepakt. De twee zitten voorlopig vast.

Zie ook:
- Bijeenkomst voor inwoners Zaamslag (01-05-2008)
- Weer verdachte mishandeling Zaamslag opgepakt (01-05-2008)
- Arrestatie na onrustige start Koninginnedag Zaamslag (30-04-2008)
- Hevig bloedende man op straat in Zaamslag (30-04-2008)

Emmy (2-5-2008 om 19:55)
Dat dit Peter moet overkomen. Een stille tocht, een (mooi) gebaar, maar als de gemeente en politie problemen als deze niet serieus nemen kun je op een volgend incident wachten. Want door drank en drugs vallen emoties weg. Ik wil de fam alle steun liefde en medeleven toewensen. Gecondoleerd.
Rob (2-5-2008 om 19:50)
Familie, vrienden en kennissen, heel veel sterkte gewenst met dit onbegrijpelijke verlies. Niet te bevatten, niet te tolereren. Sprakelooos en stil, zijn we in gedachten bij jullie.
Rob (2-5-2008 om 19:45)
"Anoniem": als ik in mijn eigen huis, haard en hart kijk, dan kom ik een dergelijke zonde niet tegen. Dit heeft ook, denk ik, niets te maken met andermans zonden. En is een ouder niet meer verantwoordeljk voor de daden van zijn kinderen? Om 03.30 moeten ze toch al lang van de straat geplukt zijn.
Gold (2-5-2008 om 19:41)
Laten we niet de ouders veroordelen als we misschien niet eens weten hoe of wat. Tuurlijk gaat er tegenwoordig veel mis tijdens de opvoeding. Waar ligt dat aan?! Ook de ouders zijn tegenwoordig vaak niet paraat voor hun (soms nog jonge) kinderen op allerlei soort momenten dat het nodig is.
Mariska (2-5-2008 om 19:36)
Diep triest; voor iedereen die hem kent heel veel sterkte met dit zware verlies.
Peter (2-5-2008 om 19:27)
@Sobat (en anderen): Je kunt de ouders moeilijk altijd verantwoordelijk houden voor wat hun kinderen op straat uitspoken. Zij hebben waarschijnlijk ook veel verdriet en kunnen het geheel waarschijnlijk ook nog niet bevatten. Ook voor hun is het niet niks.. Dus ook voor hen sterkte.