1 file van totaal 7 km

Beschoten poes moet oog missen

Toegevoegd: 02-11-2009, 19.26 uur
SCHORE - Vrijdag is in Schore een poes een oog kwijtgeraakt nadat deze was beschoten met een hagelgeweer. Dat heeft de politie bevestigd.

Volgens de eigenaar van de poes is de kogel via de wang de oogbol binnengedrongen. Het dier is naar de dierenkliniek in Yerseke gebracht. Daar is een röntgenfoto gemaakt. De zwaar-beschadigde oogbol is door een dierenarts verwijderd. Volgens de eigenaar maakt de poes het naar omstandigheden goed.

De politie heeft vandaag aangifte opgenomen in de zaak. Er is echter geen enkel spoor naar de schutter. De eigenaar van de poes denkt echter dat er sprake is van een doelbewuste actie.

"Het slachtoffer is een zogeheten schildpadpoes en verwarring met een konijn lijkt daardoor onwaarschijnlijk. Wij vrezen dan ook voor herhaling." Het lijkt er op dat de politie vooralsnog echter niet veel in de zaak kan betekenen omdat niet duidelijk is wie de kogel heeft afgevuurd.

Peter (3-11-2009 om 08:46)
Op schieten nee dat hoort niet. Maar kattenhouders denken wel een soort vrijbrief te hebben om overlast te geven aan buren. Behoefte in tuin van buren, schrikken of doodbijten van vogels, duiven ofwel de hobby van een ander verzieken. Er zijn speciaal schrikdraadapparaatjes voor, dus eigenaren
Dekker (3-11-2009 om 07:59)
Ik zou ook met plezier de kat van de overburen overhoop schieten. Dat beest loopt regelmatig rond met vogels in z'n bek en komt ook regelmatig bij mijn volliere kijken. Normaal wegjagen werkt echt niet, achter je rug om is hij zo terug. Ik ben er voor dat ieder baasje z'n poes of kat binnenhoud.
Hp (3-11-2009 om 06:34)
Ja samen die dierenbeul opzoeken en het zelfde of nog erger met hem doen,want in die buurt zitten idioten ook in hanswest enz mensen oud je dier binnen in de buurt van schore enz
Toto (3-11-2009 om 02:06)
Klootzakken,als dit met één van mijn katten gebeurd en ik weet wie het gedaan hebt zou ik het zelde bij hem of haar doen.
J p (2-11-2009 om 23:42)
Ik ben het wel met de schutter eens. wij hebbe bijna elke dag 2 dode volgels doordat die brave katten snachts ff hun rondje kome doen. Tip voor katten houders = hou ze binne anders heb je de kans dat ze er aan gaan
Poezenliefhabster (2-11-2009 om 23:17)
Verschrikkelijk dat dit je huisdier moet overkomen.!Dat iemand dit zomaar voor zijn lol kan doen, ik heb er geen woorden voo.Ik wens de eigenaar van de poes veel sterkte toe en ik hoop dat de poes weer op zal knappen zodat zijn baasje nog vele jaren van hem kan genieten