Beschoten poes moet oog missen

Toegevoegd: 02-11-2009, 19.26 uur
SCHORE - Vrijdag is in Schore een poes een oog kwijtgeraakt nadat deze was beschoten met een hagelgeweer. Dat heeft de politie bevestigd.

Volgens de eigenaar van de poes is de kogel via de wang de oogbol binnengedrongen. Het dier is naar de dierenkliniek in Yerseke gebracht. Daar is een röntgenfoto gemaakt. De zwaar-beschadigde oogbol is door een dierenarts verwijderd. Volgens de eigenaar maakt de poes het naar omstandigheden goed.

De politie heeft vandaag aangifte opgenomen in de zaak. Er is echter geen enkel spoor naar de schutter. De eigenaar van de poes denkt echter dat er sprake is van een doelbewuste actie.

"Het slachtoffer is een zogeheten schildpadpoes en verwarring met een konijn lijkt daardoor onwaarschijnlijk. Wij vrezen dan ook voor herhaling." Het lijkt er op dat de politie vooralsnog echter niet veel in de zaak kan betekenen omdat niet duidelijk is wie de kogel heeft afgevuurd.

Johan (3-11-2009 om 15:42)
Poezen mogen van mij best naar buiten, maar laat ze dan lekker in hun eigen tuin schijten. Maar dat mogen ze natuurlijk niet van hun baasje. En dan heeft de buurt de overlast. Gelukkig helpt het consequent gebruik van water nog enigszins.
Marga (3-11-2009 om 15:32)
@buur ga lekker op een flatje wonen? Geen last meer van katten. En de dader mag van mij zelf een kogel door zijn kop krijgen. Blijf met je tengels van dieren af!
Ed (3-11-2009 om 15:17)
Ik schiet ook op katten die in mn tuin willen schijten! Met een waterpistool wel te verstaan!!! @JP: Doe ff normaal man. Laat je hersens eens onderzoeken want volgens mij zit er een draadje verkeerd aangesloten of een schroefje los.....
Pippa (3-11-2009 om 13:31)
Die JP is niet helemaal in orde ,op katten schieten? Kom maar nooit in mijn buurt we lusten je rauw .Poezen horen ook fijn naar buiten te kunnen .
Vlissingse (3-11-2009 om 13:31)
Ik heb zelf geen katten,maar mensen die zeggen dat alle katten op deze aardbol maar binnen moeten blijven hebben blijkbaar geen verstand! En dan een kat neerschieten rechtvaardig? Nederland kent steeds meer verknipte mensen,hou die maar lekker binnen
Kattenoverlast? (3-11-2009 om 13:21)
De daad is niet goed te praten, maar je tuin vol kattenstront en dode vogels is een ramp, mensen hou je katten binnen, of voorkom kattenoverlast!