Politie zoekt getuigen van valpartij

Toegevoegd: 13-09-2011, 10.40 uur
Door: Manfred Berrevoets
'S-HEER ARENDSKERKE - Op dinsdag 6 september jl. reed 's morgens om 08.00 uur een groepje scholieren over de Nieuwe Rijksweg in 's-Heer Arendskerke.

Ter hoogte van Ter Lucht kwam er, luid claxonnerend, een scooter aangereden. Deze was al aan het toeteren vanaf het viaduct over het spoor. De bestuurder remde niet af, maar reed vlak langs het groepje fietsende scholieren. Hierbij raakte hij het stuur van één van de fietsers, een 13-jarige jongen uit de gemeente Borsele. Deze kwam hierdoor hard ten val en nam in zijn val ook zijn 'buurman' mee. Door de val liep de 13-jarige een gekneusde knie op.

De scooter betreft een oranjekleurige, beglitterde, Yamaha Aerox. De scooter schijnt vaker te rijden op die plek en schijnt ook vaker agressief rijgedrag te vertonen. De Zeeuwse politie is nu op zoek naar getuigen die iets meer kunnen vertellen over de bestuurder van de scooter (Waar komt de scooter vandaan?), of mensen die het ongeluk hebben zien gebeuren. Zij worden verzocht contact op te nemen met de Zeeuwse politie via telefoonnummer 0900-8844 of zich te melden op het politiebureau in Goes.

Danny (14-9-2011 om 11:34)
Misschien weer eens verkeersles geven op school? Volgende keer fietsen ze misschien eindelijk met z'n 2en in plaats van met z'n 4en naast elkaar.scooter ook foei dat ie doorreed!
La (14-9-2011 om 10:17)
Zijn jullie erbij geweest ? nee ik ook niet ! al was het misschien de 'schuld' (volgens velen hier) van de fietser dan nog mag je NIET doorrijden na een ongeval !! en dat is wel strafbaar buitenom de vraag of het je schuld is. en het is niet alleen strafbaar maar ook asociaal !
Kees (14-9-2011 om 09:57)
Feit is dat de scooter het ongeval heeft veroorzaakt en is doorgereden. Of fietsers te breed over de weg fietsen, doet daar niets van af. Geen excuus om ze dan maar aan te rijden.
Willem (14-9-2011 om 09:55)
Zeeuws meisje, niet alleen anderen de schuld geven. kijk eens hoe de naar schoolfietsende kids zich gedragen. 2--3 naast elkaar--inhalen kan niet. een claxonerende auto wordt genegeerd. OF ze steken hun middelvinger op. als beide parteien zich gedragen heb je nergens hinder van.
Rene (14-9-2011 om 03:35)
@Barrie Stevin: Inhalen is een bijzondere verrichting dus ben je als inhalende persoon verantwoordelijk. Natuurlijk is het niet zo dat je een inhalende bestuurder opzettelijk mag gaan hinderen. @Zeeuws meisje: Het is niet zo dat er bij bosjes fietsers van hun fiets worden afgeschoten ofzo.
Zeeuwind (14-9-2011 om 03:34)
25 jaar geleden was er al hetzelfde probleem! Toen gingen fietsers ook niet aan de kant! Dus ik deed ook altijd elleboog naar buiten en gas erop!