Politie zoekt getuigen van valpartij

Toegevoegd: 13-09-2011, 10.40 uur
Door: Manfred Berrevoets
'S-HEER ARENDSKERKE - Op dinsdag 6 september jl. reed 's morgens om 08.00 uur een groepje scholieren over de Nieuwe Rijksweg in 's-Heer Arendskerke.

Ter hoogte van Ter Lucht kwam er, luid claxonnerend, een scooter aangereden. Deze was al aan het toeteren vanaf het viaduct over het spoor. De bestuurder remde niet af, maar reed vlak langs het groepje fietsende scholieren. Hierbij raakte hij het stuur van één van de fietsers, een 13-jarige jongen uit de gemeente Borsele. Deze kwam hierdoor hard ten val en nam in zijn val ook zijn 'buurman' mee. Door de val liep de 13-jarige een gekneusde knie op.

De scooter betreft een oranjekleurige, beglitterde, Yamaha Aerox. De scooter schijnt vaker te rijden op die plek en schijnt ook vaker agressief rijgedrag te vertonen. De Zeeuwse politie is nu op zoek naar getuigen die iets meer kunnen vertellen over de bestuurder van de scooter (Waar komt de scooter vandaan?), of mensen die het ongeluk hebben zien gebeuren. Zij worden verzocht contact op te nemen met de Zeeuwse politie via telefoonnummer 0900-8844 of zich te melden op het politiebureau in Goes.

Zeeuws meisje (13-9-2011 om 21:11)
Kunnen onze kinderen nog wel veilig op de fiets naar school?
Daantje (13-9-2011 om 20:38)
Typisch asociaal rijgedrag van beide partijen het pad is daar te smal om naast elkaar te blijven rijden wanneer iemand wil passeeren. en de scooterrijder had niet mogen doorrijden na het veroorzaken van dit ongeval.!!!
Zeeuw (13-9-2011 om 19:21)
Wat een associaal!!! Die horen ze zijn certificaat af te nemen! En de kosten te betalen.
K (13-9-2011 om 18:30)
Dus als ik het goed begrijp hebben ze hem lang van te voor horen claxonneren maar waren ze te bedonderd om even aan de kant te gaan... als dit elke morgen gebeurt raak je dat ook beu denk ik. scholieren zijn zelf meestal ook redelijk roekeloos in het verkeer en brutaal als je er wat van zegt. mvg k
Anderekleur (13-9-2011 om 17:25)
Die scooter heeft morgen vast een andere kleur..
Barrie Stevin (13-9-2011 om 17:21)
Men mag inhalend verkeer, want dat mag daar gewoon, toch niet hinderen ? dat die scholier niet wordt aangeklaagd wegens het veroorzaken van een ongeval ?