Reeks brandstichtingen Terneuzen

Toegevoegd: 17-03-2012, 15.51 uur
De brandweer bluste meerdere brandjes.
© Foto: Tim Koster
Door: Tim Koster
TERNEUZEN - Een flink aantal papiercontainers in Terneuzen is in de avond en nacht van vrijdag op zaterdag ten prooi gevallen aan brandstichting. De brandweer rukte in totaal drie keer uit.

De eerste brand werd omstreeks 22.40 uur ontdekt aan de Churchilllaan. In de voetgangerstunnel ter hoogte van Scheldorado was een papiercontainer in brand gestoken.

Omstreeks 01.20 uur was het wederom raak in de voetgangerstunnel, deze keer ging het om meerdere papiercontainers die in brand gestoken waren. Het wegdek raakte door deze brand echter dermate beschadigd dat het fietsgedeelte door de gemeente is afgesloten.

De brandweer mocht omstreeks 04.00 uur voor de derde keer in een tijdsbestek van een aantal uur uitrukken. De politie ontdekte aan de Mauritsstraat ten minste één brandende papiercontainer. De container was bij aankomst van de brandweer al tot aan de grond afgebrand.

Ook in de Leeuwenlaan, een straat nabij de Mauritsstraat, is geprobeerd om brand te stichten, het vuur is echter uit zichzelf gedoofd. Wel heeft de brandweer voor de zekerheid twee emmers water leeggegooid in de container.

Tijdens de branden werd er door de politie met extra voertuigen gepatrouilleerd. Het is niet bekend of de brandstichtingen het werk is van één persoon of meerdere daders.

IKKUH (18-3-2012 om 21:48)
Hoop dat ze gepakt worden, kunnen ze alles lekker zelf betalen! gevaarlijke puberstreken