Tholenaar wil niet naar kinderbad

Toegevoegd: 24-07-2013, 12.53 uur
NIEUWEGEIN - De politie van Nieuwegein heeft dinsdagmiddag een 23-jarige Tholenaar en zijn 2-jarige broertje meegenomen naar het bureau omdat ze bij een zwembad niet naar het kinderbad wilden gaan.

Personeel van zwembad Merwestein aan het Merweplein zag rond 15.50 uur dat een volwassen man met een klein kindje van 2 jaar in een babyfloat in het diepe zwom. Het personeel vond dit onverantwoord en verzocht de man uit het diepe naar het kinderbad te gaan.

Ondanks sterk aandringen van het personeel bleef de man dit weigeren. Hij vond dat hij dat zelf wel uit kon maken. Omdat de Tholenaar tegen de huisregels handelde, vorderde het personeel hem meerdere malen het zwembad te verlaten. Toen hij dat weigerde, werd de politie gebeld.

Agenten gingen ter plaatse en vorderden eveneens de Tholenaar het zwembad te verlaten. Ook hieraan voldeed hij niet. De agenten besloten hem daarop aan te houden. Op dat moment liep de verdachte vlug een groep mensen in, die de aanhouding onmogelijk maakten en de agenten insloten. Daarop riepen de agenten assistentie van collega’s in.

De verdachte kon vervolgens alsnog worden aangehouden en geboeid. Omdat hij zijn broertje, niet los wilde laten, namen de agenten hen beiden mee naar het politiebureau. Omdat het jongetje niet van zijn broer wilde worden gescheiden, bleef hij bij hem in een ophoudruimte in het politiebureau.

Agenten belden de vader. Die kwam even later zijn 2-jarige zoontje ophalen. Tegen de verdachte is proces-verbaal voor huisvredebreuk opgemaakt en hij kreeg een ontzegging voor het zwembad. Hij mocht rond 22.00 uur het politiebureau verlaten.

K (25-7-2013 om 13:47)
@frans het enige stuk associaal tuig hier bent u aan uw taalgebruik te zien. een week celstraf? omdat je niks verkeerd gedaan hebt en wie gaat dat betalen? u? nederland moet weer blij zijn met mensen als u he elke jongere is tuig en u bent geweldig? eerder een Benidorm bastard
Frans (25-7-2013 om 09:48)
@Anno, jij bent echt niet goed wijs, straks verdrinkt dat joch en is het ineens de schuld van het zwembad. Grow a brain.
Jan (24-7-2013 om 18:46)
Zo zet je Tholen weer lekker op de kaart. Misschien een baan bij de VVV ?
Ikke (24-7-2013 om 15:46)
T"is toch wat.
Frans (24-7-2013 om 15:34)
Waarom krijgt zo'n stuk asociaal tuig niet gewoon een week celstraf?
K (24-7-2013 om 15:20)
Waar slaat dit op ok die jongen had moeten luisteren maar huisvrede breuk? of had hij zijn broertje ontvoerd? dat ventje zal nu wel bang zijn voor de politie en terecht je zal maar 2 zijn en afgevoerd worden door een vreemde meneer. goed bezig weer een goede daad meneer agent