Geen files

Katten overleden na vergiftiging

Toegevoegd: 22-03-2014, 11.30 uur
Door: Rolf de Feijter

ARNEMUIDEN - Afgelopen week zijn in Arnemuiden drie katten door vergiftiging overleden.De politie is op zoek naar getuigen.

Een vrouw deed melding dat haar kat op woensdag 19 maart dood was gevonden op de Oranje Nassaustraat. De kat is vermoedelijk vergiftigd. De tweede kat van de meldster komt een dag later ziek aanlopen. De kat had een versnelde hartslag en schuim uit de bek. Het dier overleed bij de dierenarts. Een dierenarts liet weten dat nog een derde dier is overleden door vergiftiging. De drie katten komen uit de wijk 't Poldertje.

De dierenpolitie onderzoekt de dood van deze dieren en wil graag in contact komen met mensen die informatie hebben over deze vergiftigingen. Zij kunnen bellen met 0900-8844.

Like cat's and dog's (24-3-2014 om 07:36)
Nooit trapte ik in de kattenstront, maar hoe vaak ik hondenstront van mijn zolen moest schrapen is al ontelbaar. Maar dan ga ik toch zeker ook geen honden vergiftigen ? nee,wie dit gedaan heeft is een zware sociopaat en dient opgesloten en TBS. (en een aftuiging door de kattenliefhebbers uit de buurt).
overlast (23-3-2014 om 20:55)
Punt 1 begrijp ik niet waarom het voor honden normaal is dat ze aangelijnd zijn en voor katten normaal zou zijn dat ze vrij los lopen! Voor de mensen die het normaal vinden, dat katten gewoon los lopen, hoop ik, dat bij hun, als bijvoorbeeld 's zomers een keer de deur open staat, een kat naar binnen komt en alles onder zeikt........ Voor mensen, die last van katten hebben, die ongewenst binnenkomen het volgende: Niet die kat wat aan doen....!!!!!!!!! Die kan het niet helpen....!!!! Waarschuw één keer de eigenaar. Neemt die geen actie of is de eigenaar niet bekend, kan je via het asiel of de dierenambulance een katten-vangkooi regelen. Kat gevangen, afgevoerd naar het asiel. Probleem opgelost.
t is wat (23-3-2014 om 18:55)
Adje en Ruud en Wilco en anderen, ik geef jullie een hand.. Zielig voor de beesten, want ze zullen wel pijn gehad hebben, en zielig voor de eigenaresse, maar "overleden"? En als het over mensen gaat zegt men: "die en die is doodgegaan". Het is dus precies andersom: beesten gaan dood en mensen overlijden... Wanneer verzint de gemeente eens een oplossing voor dit slepende probleem van overlast door katten???
Theo (23-3-2014 om 14:33)
Vaak zijn deze galbakken duiven houders, ga eens na, wie er in Arnemuiden deze dieren heeft. Duiven houders haten katten en ik haat hen.
b (23-3-2014 om 14:14)
Honden scheiten ook overal, en daar trappen wij dan weer in, als kattenliefhebbers.Dus ook alle honden maar dood dan?
Adje (23-3-2014 om 12:14)
Weet je hoeveel kg katte stront ik al uit mijn tuin heb gehaald, en de aanvoer blijft maar voortduren zonder dat de "dierliefhebbers" er zich ook maar iets van aantrekken. Hoe meer aso hoe meer huisdieren. Ik zal me niet verlagen tot dergelijke maatregelen maar ik begrijp het wel.