Wederom groot ongeluk A58 Lewedorp

Toegevoegd: 16-09-2014, 10.11 uur - Update: 16-09-2014, 16.52 uur
Door: Rolf de Feijter

LEWEDORP - Op de A58 ter hoogte van Lewedorp is rond 09.30 uur wederom een groot ongeluk gebeurd. Hierbij is opnieuw een groot aantal gewonden gevallen.

Bij het ongeluk zijn tientallen auto's betrokken. Er zijn zeker twintig ambulances ter plaatse geweest. Er is sprake van zeker een gelijk aantal gewonden. De brandweer is ook ingezet, evenals een traumateam uit Nijmegen.

De politie heeft inmiddels een deel van de auto's die geen schade hadden de A58 laten verlaten om zo overzicht te krijgen over de situatie. De politie doet sporenonderzoek.

Vanochtend werd al opgeschaald naar GRIP 4. Dat vanwege een reeks ernstige aanrijdingen bij Heinkenszand. Volgens de politie zijn er twee personen om het leven gekomen. Ook is er een groot aantal slachtoffers, maar de politie kan nog geen aantal noemen. Naar verluid ligt het aantal boven de 100.

Volg ook de actuele berichtgeving op ons officiële Twitterkanaal: @hvzeeland.

Zie ook onze andere artikelen over dit onderwerp:

Vrijwillig brandweerman omgekomen (16-09-2014)
Deel A58 voorlopig nog dicht (16-09-2014)
A58: Twee doden, tientallen gewonden (16-09-2014)
Zeer groot ongeluk A58 Goes, GRIP 4 (16-09-2014)

ron (17-9-2014 om 08:45)
Reed gisteren ochtend ook op de a58 rond 5 uur en toen was het al pot dicht van de mist en ik werd gewoon ingehaald of dat ik stil stond gewoon snelheid aan passen dan maar iets later op je bestemming . dus verhaal van plotseling op komende mistbanken is ..... gewoon snelheid aanpassen
sam (17-9-2014 om 00:53)
Ik heb dat bestelautootje met dat zonnetje de klapper zien en horen maken. Verschrikkelijk dat geluid. En voor de duidelijkheid er werd ontzettend hard door sommige gereden.Godzij gedankt dat ik er zo goed vanaf ben gekomen Graag wil ik om dit te kunnen verwerken in kontakt komen met de bestuurder van dit witte bestelautootje ik krijg dit bestelautootje maar niet van mijn netvlies.
Nicole (17-9-2014 om 00:24)
Idd P en M. Ik reed vanochtend ook over de oosterschelde kering en alles potdicht en dan toch gaan automobiliste nog inhalen. Wat bezielt mensen om in zo situatie als een idioot te rijden ze brengen andere weggebruikers ook in gevaar. Gewoon schandalig. Sterkte trouwens voor de nabestaande van de twee overledene. Ook de mensen die gewond zijn geraakt ontzettend veel sterkte met het herstel.
eva (16-9-2014 om 19:44)
Heftige foto;s. Blij dat mn collega;s heelhuids op hun werk zijn verschenen. Ook ik was vanmorgen op pad en zag n heel groot deel geen hand voor ogen ,helaas ook klevers,jagers..die echt vonden dat ze sneller konden dan ik. Maar we weten niet wat nu de oorzaak was, ik reed ook ineens in n muur van mist...mensen schrikken,remmen af en dan is de afstand bepalend wat er daarna wel of niet gebeurd. Tragisch, zeker voor de nabestaanden van de slachtoffers, sterkte voor alle gewonden en n pluim voor de hulpverlening ook particuliere hulp,..mooi gebaar !
kees (16-9-2014 om 19:20)
Verbazend dat er met dit weer mensen zijn die zonder licht rijden of harder dan 80 km per uur. Op sommige stukken kan je echt niet harder dan 50. Bovendien hoort je afstand zodanig te zijn dat je ten allen tijde kan stoppen, dus met mist 200 meter ruimte is normaal
P en M (16-9-2014 om 17:04)
Vanochtend van Serooskerke naar Burgh Haamstede gereden. potdicht maar inhalen doet men nog steeds en kleven ook op de oosterschelde kering zegt mijn vrouw dit was tussen 6 en 6.45u Vanochtend tussen 7.15 en 8.30u vanaf Bruinisse naar Koudekerke op de kaasboerweg reed een auto met aanhangwagen maar 50 maarja het zicht was daar minder dan 100m ik hield afstand maar achter mij zat er een te dicht op nog niet kleven maar daar achter zat er een te kleven en agressief te doen!Helpt het om te gebaren dus met de vlakke hand rustig aan te manen nee hoor dan steekt met de middelvinger op en ergerDie agressieve rijder komt uit Meliskerke weet ongeveer waar hij woont met zijn grote bmw. Dit heerschap rijdt elke dag agressief en er komt geen einde aan.