Derde dode door brand zorgcentrum Krabbendijke

Toegevoegd: 31-08-2016, 10.33 uur
Hulpverleners bezig met één van de gewonden.
© Foto: Wilco Roeleven

KRABBENDIJKE - Een vrouw van 101 jaar oud is overleden aan de gevolgen van de grote brand zondag in verzorgingshuis Nieulande in Krabbendijke. Dat meldt Omroep Zeeland.

Bij de zeer grote brand in verzorgingshuis Nieulande, onderdeel van zorggroep Ter Weel, raakten vier mensen gewond. Een 96-jarige bewoner overleed ter plekke. Eén van de gewonden, een 92-jarige bewoner, overleed echter later alsnog in het ziekenhuis. Het slachtoffer dat nu is overleden is de bewoonster van het appartement waar de brand uitbrak. Zij overleed vannacht.

Gisteren maakte de politie bekend dat de brand is ontstaan door een storing in een stekkerblok.

Dick (31-8-2016 om 12:28)
Kunnen ze die goedkoope stekkerblokjes nu eens uit de handel halen AUB. En hopelijk lezen de mensen eerst hoeveel er aan vermogen op mag. Alvoorts er te zware dingen op te zetten, zodat er dus makkelijk brand kan ontstaan. Gecondoleerd met de nabestaanden van dit drama.