Wielrenner zwaargewond bij Rilland

Toegevoegd: 26-07-2017, 23.28 uur - Update: 27-07-2017, 13.18 uur
Door: Manfred Berrevoets

RILLAND - Een 48-jarige wielrenner uit Wuustwezel (B) is woensdagavond op de Bathseweg bij Rilland zwaargewond geraakt na een valpartij.

Het ongeval vond rond 21.30 uur plaats tussen de Vierlingweg en de Eleonoraweg. De man maakte deel uit van een groep van twintig wielrenners. Met een gangetje van zo’n 40 km/u reed de groep richting België. Het slachtoffer lag aan kop aan de linkerkant van de groep. Op een gegeven moment raakte de man in onbalans door een beweging en raakte daarbij een groepsgenoot. Vervolgens slaat hij over de kop en komt hard op de straat terecht.

Twee ambulances en een traumahelikopter verleenden eerste hulp. Een arts van de traumaheli heeft de gewonde gestabiliseerd. Vervolgens is hij naar het Erasmus MC in Rotterdam overgevlogen. Onbekend is hoe het nu met de man gaat. De Bathseweg was tijdens het incident afgesloten voor het verkeer.

Zie ook:

adrie (27-7-2017 om 10:40)
En weer een wielrenner zwaargewond. Nee laat ze maar op de weg hoor Kees... op het fietspad zijn ze een gevaar voor andere fietsers. Gisterenavond ook.... sta ik gewoon voor rood licht te wachten... wielrenners hoeven dat zeker niet want steken gewoon over..... is niet de eerste keer dat ik zoiets zie... omdat ze dan snelheid verliezen kijken ze rond of er niets komt en steken gewoon asociaal over..... wielrenners bellen ook bijna nooit maar gillen... aan de kant!!!.... Ik fiets ook voor mijn plezier maar je zou bang worden voor die hordes wielrenners
Koos P. (27-7-2017 om 10:12)
Er gebeuren ook vaak ongelukken met vrachtwagens, zullen we die ook maar verbieden op de openbare weg?
Mecano117 (27-7-2017 om 10:06)
Gisteren rond Hulst weer idem, een groep die wel netjes op het fietspad reed en fatsoenljk was maar een ander groep was duidelijk WEER aso. Nu zou je denken ondertussen dat het verstand toch wel eens zou komen, ze maken het voor zichtzelf op den duur kapot door alle tegenwind van mede weggebruikers. De politie bekeurd altijd graag de automobilist ? - Ik denk dat ze beter deze lui eens flink aanpakken want dit is ook veiligheid in het belang van iedereen toch ? Als je de wiellerheld wil uithangen uithangen fiets dan mee van de tour.Ga niet de Veldstraat onveiligmaken èn je middelvingen opsteken naar iemand die van de Zeildijk komt en voorrang heeft en het terecht neemt !
Adrie Wisse (27-7-2017 om 09:42)
Aan die simpele opmerkingen van verbieden op de openbare weg en asociaal gedrag, zijn we nu wel gewend. Als je niets zinnigs heb te zeggen, hou dan je mond. Iemand op een racefiets een wielrenner noemen vind ik ook hier weer te ver gaan. Als je serieus met de wielersport bezig bent, rij je in de schemer (21:40 uur) niet meer op de weg. Dan heb je de training al achter de rug.
Ja-Ja (27-7-2017 om 09:39)
Sterke voor de wielrennen. Wat ik me afvraag. Zijn de fietshelmen wel veilig genoeg? De hersenen worden redelijk beschermt,dat ligt natuurlijk aan de ernst van ongeval. Fietser vallen over het algemeen niet hard.Komen wel vaak ongelukkig neer. De ZIJKANT van de fietshelm schiet wel te kort. Val je hard op je SLAAP dan is dat erg gevaarlijk. Dus fietshelmfabrikanten ga eens kijken wat jullie er aan kunnen doen. Veel materialen zijn ligt en sterk.
Kees (27-7-2017 om 08:22)
Wielrenners gewoon verbieden op de openbare weg.