Ook meisje (5) ongeluk Ritthem overleden

Toegevoegd: 12-12-2017, 17.55 uur
Het meisje zat samen met haar broertje bij haar moeder in de auto.
© Foto: Roland de Jong

RITTHEM - Ook het 5-jarige meisje dat vanochtend zwaargewond raakte bij het ongeluk op de Sloeweg Noord in Ritthem is overleden. Dat heeft de politie zojuist bevestigd.

Het meisje zat samen met haar broertje bij haar moeder in de auto. Volgens de politie kwam hun voertuig rond 07.45 uur door onbekende oorzaak op de verkeerde weghelft terecht. Vervolgens botste de auto op een personenwagen die in tegenovergestelde richting reed.

Het gezin uit Hulst moest door de brandweer worden bevrijd. Het jongetje overleed ter plekke. Eerder meldde de politie dat het jongetje 2 jaar oud was. Inmiddels is dit door de politie bijgesteld naar 3 jaar oud. Het meisje raakte zwaargewond en is per traumahelikopter afgevoerd. Volgens de politie is ze in het ziekenhuis echter alsnog aan haar verwondingen overleden.

De 30-jarige moeder is per ambulance naar een ziekenhuis gebracht. De bestuurder van de tegemoet komende auto, een 35-jarige Middelburger, raakte ook gewond. Hij is eveneens per ambulance naar een ziekenhuis gebracht. Over de aard en de ernst van hun verwondingen is nog niets bekend gemaakt.

Hoe het dramatische ongeluk heeft kunnen gebeuren is overigens nog niet duidelijk. Onderzocht wordt bijvoorbeeld nog of plaatselijke gladheid een rol heeft gespeeld. De politie zoekt bovendien nog getuigen.

Gosia (13-12-2017 om 18:17)
Verschrikkelijk!!! Is het al gezegd of zaten kindjes in de goede autostoeltjes? Er is zoveel mensen die vinden goede autostoelen overbodig :( ik ben zelf moeder die rijdt met anderhalf jaar oud dochtertje maar nooit zonder alle beschermmiddelen .
PIPPA (13-12-2017 om 16:46)
Wat vreselijk, heb er geen woorden voor! ik wens u, en de andere nabestaanden Gods kracht en liefde toe ,in deze zwarte tijd.
Stefan (13-12-2017 om 14:59)
Verschrikkelijk!!!
Peet (13-12-2017 om 14:53)
Niet teveel conclusie's trekken die vrouw kan ook met de smartphone bezig zijn geweest.. Ik ben nacht-chauffeur en zie overal mensen met dat ding in handen onder het rijden.. Zodra ik instap is mijn telefoon uitgeschakeld die gaat pas weer aan zodra ik op mijn bestemming ben.... En je kunt gladheid niet de schuld geven dan heb je gewoon of te hard gereden of iets anders gedaan.. Ongelukken gebeuren door menselijke fouten niet door het weer !
Michel (13-12-2017 om 14:52)
@k, ik had liever dit ongeluk niet zien gebeuren of dat nauw bekenden of onbekenden waren. Ik wens alle nabestaanden, vrienden, hulpverleners heel veel sterkte.
Joost (13-12-2017 om 14:36)
@ vlissingse: Een kwartier voor dit ongeval reed ik over datzelfde stukje weg ACHTER een strooiwagen, dus er is wel degelijk gestrooid. Onzin op het het internet STROOIEN is ook een vak! Overigens is het nog maar de vraag of gladheid dit ongeval veroorzaak heeft...