Drenkeling strand Domburg overleden

Toegevoegd: 15-07-2020, 12.49 uur
De hulpdiensten bij het strand van Domburg.
© Foto: Tim Koster
Door: Tim Koster

DOMBURG - De drenkeling die maandagavond op het strand in Domburg uit het water is gehaald, is gisteren in het ziekenhuis op natuurlijke wijze overleden. Dat heeft de Politie Zeeland-West-Brabant zojuist bekend gemaakt.

Het slachtoffer, een 84-jarige vrouw uit Koudekerke, was maandagavond gaan zwemmen ter hoogte van een strandpaviljoen in Domburg. Rond 19.30 uur werd de vrouw als vermist opgegeven waarna de hulpdiensten groots uitrukten. Meerdere reddingsboten van de KNRM en een helikopter van de Kustwacht deden mee aan de zoekactie. Ook werd er op het strand gezocht.

Om 20.15 uur werd de vrouw gevonden in het water. Voor de medische hulp werd naast meerdere ambulanceteams ook een traumahelikopter opgeroepen uit Nijmegen. Deze werd later afgemeld.

Renata (16-7-2020 om 01:15)
Op natuurllijke wijze? Dus als ze niet was gaan zwemmen was ze ook gestorven?