1 file van totaal 4 km

Negentien katten uit zwaar vervuilde woning gehaald

Toegevoegd: 30-10-2020, 13.05 uur
De 19 katten bevonden zich in een woning op Walcheren.
© Foto: Twitter / @WildeWilfred

MIDDELBURG - In een zwaar vervuilde woning op Walcheren zijn donderdag in totaal 19 katten aangetroffen. De dieren zijn uit de woning gehaald.

De dieren bevonden zich in het huis in erbarmelijke omstandigheden en langer in de woning blijven was niet verantwoord. Daarom heeft een inspecteur van de landelijke inspectiedienst van de Dierenbescherming besloten de katten uit het huis te halen. De inspecteur kreeg daarbij hulp van de Stichting Dierenwelzijn Walcheren en het Dierenasiel Walcheren.

De eigenaresse heeft de nodige hulp aangeboden gekregen. Stichting Dierenwelzijn Walcheren laat in een reactie weten dat de inzet de medewerkers niet in de koude kleren gaat zitten maar dat het goed voelt om te weten dat de dieren nu een beter leven tegemoet gaan.

Wim (31-10-2020 om 07:36)
Je kan heel veel van je katten houwen maar wat je hier ziet is niet gezond voor mens en dier dus ook niet voor deze beesten als je ziet de grote rotzooi, ik vraag me af hoe is het mogelijk dat zoiets zover komt dit moet toch wel bekend zijn geweest
Yoshi (30-10-2020 om 23:21)
Als je je ‘huisdieren’ niet aartgerecht kan houden en verzorgen, dan moet je maar geen dieren nemen. Dit geval laat zien dat de meeste absoluut geen verstand van hebben. Hoe ‘lief’ ze het ook bedoelen, blijft het dierenmishandeling op deze manier. Helaas gebeuren dat soort dingen te vaak. Het is maar goed dat er toch nog ‘instanties’ zijn, die de boel een beetje in de gaten houden. Het welzijn van dieren is net zo belangrijk als het welzijn van mensen.
Rianne (30-10-2020 om 20:44)
Als ik dit zo lees dan verbaast het mij dat er voor de vrouw niet eerder hulp is gekomen. Er is toch wel iets goed mis als het zo ver komt. Kortom: voor dieren wordt de hulp eerder ingezet dan voor mensen. Dat krijg je met al die bezuinigingen. Er is gigantisch veel geld voor hulp aan het buitenland, voor kunst, voor noem het maar op. Maar om deze mensen hulp te bieden daar is geen geld voor. Ik hoop dat deze vrouw de hulp krijgt die haar toe komt.
Joop (30-10-2020 om 20:26)
@Peet, geen idee wat je bedoelt met gigantische rot opmerking van St. Dierenwelzijn. Niets naars naar die mevrouw toe. Er wordt gesproken over erbarmelijke omstandigheden. De mevrouw zal best veel om haar katten geven maar kan er niet meer voor zorgen zoals zou moeten. De vrijwilligers zijn blij dat ze een beter leven tegemoet gaan en dat zal ook vast zo zijn. Een schone omgeving, vers water en voeding. Iets wat die mevrouw niet (meer) kon geven. Alleen liefde voor de katten is niet voldoende.
Herman (30-10-2020 om 18:50)
Eeen beetje triest dat het allemaal zo ver moest komen. Hopelijk wordt dit een ommekeer naar een beter leven voor alle bewoners daar
Verhasselt (30-10-2020 om 18:44)
Dit was verschrikkelijk om te lezen .Hoe kan je zo over mensen oordelen en veroordelen?Zo krijg je mensen kapot.Zo is het,Peet heeft groot gelijk!