Politie toont foto's van dode man Oesterdam Tholen

Toegevoegd: 03-11-2020, 21.32 uur
Om herkenning te bevorderen, geeft de politie foto’s van de onbekende man vrij
© Foto: Politie Zeeland - West-Brabant
Door: Manfred Berrevoets

THOLEN - De politie heeft vanavond foto’s verspreid van de dode man die op zaterdagochtend 17 oktober 2020 werd gevonden bij de Oesterdam in Tholen. De identiteit van het slachtoffer léék bekend, maar dat levert volgens de politie ook extra vragen op.

Onderzoek naar de vingerafdrukken van het slachtoffer wees uit dat de man Orlando Jaimes zou zijn, een 50-jarige Venezolaan die tussen 2005 en 2010 in België woonde. Uit navraag bij de autoriteiten in Venezuela blijkt echter dat de man toch iemand ánders moet zijn. Hij maakte, in elk geval in die periode 2005-2010, gebruik van een valse identiteit.

Om herkenning te bevorderen, geeft de politie foto’s van de onbekende man vrij. Een oude foto van het slachtoffer bij leven en een van de overleden man. Hij had diverse verwondingen, waaronder in het gezicht, zeer vermoedelijk als gevolg van ernstige mishandeling. Het slachtoffer had een normaal postuur en was zo’n 1.73 meter lang. Mogelijk is hij ergens anders om het leven gekomen en is zijn lichaam naar de latere vindplek vervoerd en daar achtergelaten.

De onbekende man werd aangetroffen op de stenen bij het haventje aan de Tholense kant van de Oesterdam, bij de tweede loopbrug daar in de buurt van de Bergsediepsluis. Vermoedelijk heeft zijn lichaam enige tijd in het water gelegen en is het bij eb op het droge achtergebleven. De politie vraagt aan mensen die weten wie de overleden man is contact op te nemen.

Redouane (4-11-2020 om 23:37)
Groot verschil met de oude foto. Slachtoffer is inderdaad door mishandeling om het leven gekomen. Het lichaam is vervolgens gedumpd in de Oosterschelde. De dode man blijft wellicht onbekend, vreemd is wel dat er niets gedaan kan worden met de vingerafdrukken.
Tim traas (4-11-2020 om 12:51)
Peter Quest zn betoog getuigd ervan dat hij “meer” weet van deze zaak....
Peter Quest (4-11-2020 om 10:08)
Hij maakte, in elk geval in die periode 2005-2010, gebruik van een valse identiteit? Mensen die niets te verbergen hebben hoeven geen valse identiteit aan te nemen. Hoe erg het ook is, ik vrees dat de man in een bepaald circuit zat. En omdat we open grenzen hebben zou ik ook even in Griekenland van Noord Europa België gaan zoeken. Al heb ik de politie daar niet erg hoog zitten. Die zijn liever lui dan moe en de opsporing laat daar flink te wensen over. Kan je klagen over de Nederlandse politie maar qua recherche werk behoren ze wel bij de toppers. Tenminste nog iets waar onze politie wel goed in is. Daar kunnen de Belgen een voorbeeld aan nemen.
cees (4-11-2020 om 09:41)
Erg dat het gebeurd! Ergens zit een familie te wachten misschien op hem.Triest om zo aan je einde te komen. Na een mishandeling gedood, en in het water gegooid. Wat zou er allemaal aan vooraf zijn gegaan? We denken zo vaak, ff snel wat bijverdienen. maar moeten er toch zo mee oppassen, want vaak wordt je gechanteerd, en mishandeld tot .....de dood. Is dat het waard? Eerlijkheid duurt het langst. Wat leven we toch in een diepzinkende wereld.... Iedereen denkt maar aan zichzelf. ik.ik.ik.... iedereen loopt maar met messen en wapens. En in deze tijden? Iedereen heeft kort lontje. Alle tekenen van de wereld wijzen maar op 1 ding. En dat is dat de aarde zal vergaan! Iets wat waar en zeker is...En dan? Dan zal er rechtvaardig geoordeeld worden!
willem (4-11-2020 om 08:53)
altijd gedacht dat vingerafdrukken uniek waren? nooit 2 dezelfde?