20-jarige man opgepakt voor vuurwerkbom Zierikzee

Toegevoegd: 20-09-2021, 10.53 uur
20-jarige man opgepakt voor vuurwerkbom Zierikzee
© Foto: HVZeeland.nl (archief)
Door: Remi Mesu

ZIERIKZEE - Een 20-jarige man is maandagochtend aangehouden op verdenking van brandstichting met een vuurwerkbom waarbij ruiten van twee woningen zijn vernield. Er raakte niemand door de ontploffing niemand gewond.

Bewoners van woningen in de Hoofdpoortstraat ​in Zierikzee schrokken op maandag 21 juni van dit jaar op van een knal en glasgerinkel. Een aantal ruiten van twee woningen waren kapot. Bewoners alarmeerden direct de politie. Een agent zocht nog tevergeefs in de omgeving naar de daders. Uit verder onderzoek bleek dat er een vuurwerkbom was afgestoken. Uit het rechercheonderzoek is de 20-jarige man uit Ouwerkerk in beeld gekomen.

Maandagochtend hield de politie hem aan. Hij zit vast voor verhoor, het onderzoek gaat verder. De politie vermoedt dat er meerdere daders bij de brandstichting betrokken zijn en sluit niet uit dat er meer aanhoudingen volgen.

Joep (20-9-2021 om 13:23)
Ja ja, een terroristische aanslag met explosieven heet tegenwoordig "brandstichting". Knuffel theekransje met een koekje erbij dan maar weer zeker ?
willem (20-9-2021 om 12:30)
sluit maar op tot na de jaarwisseling. laat hem werken vooz zijn onderhoud--brandgangen onkuidvrij maken enz.