Motorrijder gewond bij ongeluk in Dreischor

Toegevoegd: 15-10-2021, 17.23 uur
De motorrijder is naar het ziekenhuis gebracht.
© Foto: Roland de Jong

DREISCHOR - Een motorrijder is vanmiddag gewond geraakt bij een eenzijdig ongeval op de grens van de bebouwde kom van Dreischor.

Het slachtoffer reed rond 16.10 uur op de Gaanderse'sweg toen hij bij de ingang van het dorp tegen een paaltje van een verkeersremmer reed. De jongeman kwam ten val en liep vermoedelijk een botbreuk op. Ambulancemedewerkers hebben het slachtoffer, dat zich had gekleed in een motorpak, naar het ziekenhuis gebracht.

Waardoor de man precies tegen het paaltje reed, is niet bekend. De politie leidde het overige verkeer langs de ongevalslocatie.

Goesenaar (18-10-2021 om 17:50)
@Rick. Als de paaltjes in de berm staan hebben ze geen effect. Net als verkeersborden van 30 km.uur bij de entree van de bebouwde kom dit ook vaak niet hebben. Blijkbaar is de enige manier om de gevraagde snelheid af te dwingen deze. Mocht je een andere oplossing weten dan zou je dat aan de wegbeheerder kunnen voorstellen.
Pollewops (16-10-2021 om 14:17)
Levensgevaarlijke dingen. Staan ook op het Molenwater in Middelburg. Als je die wil passeren met de motorfiets en er komt een auto vanaf de tegenovergestelde richting, wacht dan maar want je krijgt geen voorrang en zo'n paaltje komt erg hard aan ( paar jaar geleden zware kneuzing rechterpols, automobilist doorgereden, gelukkig niet gevallen). Iets zegt me dat dit een soortgelijk geval is.
Goesenaar (16-10-2021 om 11:54)
@Rick, mee eens. Maar zoals je ziet is dit de entree van het dorp waar 30 km/uur moet worden gereden. blijkbaar doet niet iedereen dit en moet het door middel van obstakels worden afgedwongen.
Rick (16-10-2021 om 07:58)
Die paaltjes horen ook in de berm te staan en niet midden op de weg!