Blaffende hond zorgt voor geluidsoverlast

Toegevoegd: 09-10-2022, 07.25 uur
De hond is meegenomen naar het politiebureau.
© Foto: Wijkagenten Middelburg
Door: Eugène Harthoorn

MIDDELBURG - De politie heeft vannacht een woning betreden waar een hond een hele nacht had zitten blaffen. De eigenaar krijgt een boete voor nachtrumoer.

De politie werd gebeld door meerdere buurtbewoners die niet konden slapen door de blaffende hond. De politie is hierop ter plaatse gekomen en heeft de deur van de woning opengebroken om de gezondheid van de baas en de hond te garanderen. De baas bleek echter niet thuis te zijn.

De hond is meegenomen naar het politiebureau. De eigenaar van de hond krijgt een bekeuring voor nachtrumoer.

Eva (9-10-2022 om 12:54)
Bij onze buurvrouw aan de overkant zijn al 2 honden weggenomen door de dierenpolitie, het zijn , sorry dat ik het woord gebruik,,,,,,,,,asociale mensen. Niet bereid tot een gesprek, als je ergens last van hebt. Nu hebben ze weer een andere hond. Als er al 2 zijn afgenomen,, waarom wordt deze mensen dan niet medegedeeld dat ze niet geschikt zijn om een viervoeter te verzorgen. Bestaat er trouwens een wettelijk verbod op het houden van huisdieren als de zorg voor de dieren ernstig tekort schiet???
John (9-10-2022 om 12:27)
Er ziin maar weinig mensen meer die daadwerkelijk een hond kunnen opvoeden lijkt het. Hier in de straat zitten er ook van die asociale lui, nemen een nieuwe hond maar opvoeden ho maar, letterlijk uren op een dag zit hij/zij in de tuin keihard te blaffen terwijl ze zelf gewoon thuis zijn. En dan ook nog doodleuk haf lachend staan roepen: nou eens hou op, niet doen hoor. Mijne lobbes gaat nu zelfs uit zichzelf maar binnen liggen wanneer die hond naar buiten komt vanwege de herriep
GoverntheMente (9-10-2022 om 12:19)
Mijn vroegere buurvrouw had ook zo'n hond die niet alleen kon zijn. Vanaf het moment dat ze de tuin uit liep totdat ze terug was blafte die onafgebroken.
.... (9-10-2022 om 09:53)
Ik geef @maas wel gelijk. Natuurlijk als dat beest hele dagen zit te blaffen en nu ook nog 's nachts, dat is om gek van te worden hoor! Maar het kan natuurlijk wel eens gebeuren dat een hond ook eens lastig is. Onlangs zelf op vakantie geweest met mijn hond, nou die is een partijtje vervelend geweest!! Dat zou hij thuis nooit doen.
Truus (9-10-2022 om 08:59)
Vreselijk, ook meegemaakt…en dan wordt er door het baasje gezegd “een hond blaft wel eens”…
Maas (9-10-2022 om 08:53)
Wanneer dit al meerdere keren is gebeurd dan kan ik het begrijpen dat er een bekeuring wordt uit geschreven maar als dit de eerste keer is lijkt me een goed gesprek met eigenaar en evt buren een betere oplossing zodat eigenaar zich middels cursus e.d. de hond beter kan leren alleen thuis te zijn!!!! Er wordt naar mijn mening wel eens te snel naar het bonnenboekje gepakt door de politie in bepaalde gevallen, gesprek en waarschuwen is een beetje in de vergetelheid geraakt.