Konijntje verscheurd aangetroffen in speeltuin

Toegevoegd: 07-09-2023, 22.59 uur
In de speeltuin werd een verscheurd konijntje aangetroffen.
© Foto: Stichting Dierenwelzijn Zeeland
Door: Eugène Harthoorn

GOES – De medewerkers van Stichting Dierenwelzijn Zeeland werden gisteren ingezet voor een konijn dat op een brute wijze is gedood en verminkt.

De vrijwilligers werden gebeld voor de melding ergens op Beveland. Volgens de melding zou er een dood tam konijntje in een speeltuintje Toen de ambulanciers ter plaatse kwamen troffen ze een schokkend beeld aan. Van het konijntje lagen diverse lichaamsdelen her en der verspreidt over de speeltuin. Volgens de stichting zou er nergens bloed hebben gelegen en leek het dier verminkt te zijn. Daarnaast werden er enkele delen van het konijntje gemist.

Tot op heden is het nog niet duidelijk of het konijntje vermoord is, maar volgens de medewerkers van de stichting lijkt het er wel op dat het dier op een brute wijze om het leven is gebracht. De politie is op de hoogte van het voorval.

Middelburger (8-9-2023 om 13:11)
Ja, Ad. Het waren hangjongeren die een keer zin hadden om een konijntje in vijf stukken te scheuren. Dit is of het werk geweest van een roofdier of een gedomesticeerde versie ervan, dus een (jacht)hond. Als u de Ad Jonkers, versie Dierenarts bent (lang leve google) dan moet u beter weten. Dit zijn geen mensen geweest en een roofdier geef je geen lijfstraf voor een instinct wat natuurlijk aangeboren is. Dan moet je bij de houder zijn.
Emergo (8-9-2023 om 12:46)
Zo te lezen één reageerder die heeft nagedacht.
Moedermama (8-9-2023 om 11:06)
Het konijntje is niet levend verminkt anders was er veel meer bloed geweest. Dit wijst erop dat een stel tieners een dode konijn hebben gevonden en die op het speeltuin heeft verspreid om kinderen te laten huilen.
Ad Jonkers (8-9-2023 om 07:11)
Het absolute toppunt (of beter omschreven; dieptepunt) van a-sociaal, hufterig gedrag. Mochten de dader(s) gevonden worden een passende lijfstraf bedenken. Maar ja, dat mag in Nederland niet.........
m (8-9-2023 om 06:57)
waar slaat dit op. gebruik je verstand
Zeeuw (8-9-2023 om 05:07)
Het stikt tegenwoordig van de vossen, die moorden alle dieren die ze tegenkomen en aan kunnen uit. Een vos is een zogenaamde lustmoordenaar, waar het in de natuur zit om alles te doden ook al hebben ze geen honger. Dit heeft daar alle tekenen van.