Geen files

Verdachte (17) Zaamslag langer vast

Toegevoegd: 07-05-2008, 17.58 uur
MIDDELBURG - De hechtenis van de 17-jarige jongen uit Terneuzen die wordt verdacht van de fatale mishandeling in Zaamslag is verlengd met veertien dagen.

De jongen is door de rechter-commissaris van de rechtbank in Middelburg in bewaring gesteld. De andere verdachte, een 16-jarige jongen uit Zaamslag wordt inmiddels officieel verdacht van moord.

Uit de sectie op het slachtoffer, de 56-jarige Peter Herwegh, is immers gebleken dat hij overleden is aan de gevolgen van een klap op het hoofd met een hard voorwerp.

De 16-jarige verdachte zal zowel door een psychiater als psycholoog worden onderzocht, aldus het Openbaar Ministerie.

Het onderzoek naar aanleiding van het overlijden van het slachtoffer is nog steeds gaande. Meerdere aanhoudingen worden ook nog steeds niet uitgesloten.

Zie ook:
- Uitvaart Herwegh zaterdag in besloten kring (07-05-2008)
- Lonink: Politie was alert genoeg in Zaamslag (05-05-2008)
- Lonink: Herwegh tipte politie na rellen (03-05-2008)
- Premier Balkenende betoont medeleven (03-05-2008)
- Verdachten Zaamslag nog dagen vast (02-05-2008)
- Zwaar mishandelde man Zaamslag overleden (02-05-2008)
- Bijeenkomst voor inwoners Zaamslag (01-05-2008)
- Weer verdachte mishandeling Zaamslag opgepakt (01-05-2008)
- Arrestatie na onrustige start Koninginnedag Zaamslag (30-04-2008)
- Hevig bloedende man op straat in Zaamslag (30-04-2008)

Zeeuwse moeder (9-5-2008 om 18:20)
Als ik het goed begrijp krijgen de ouders van deze jongens ook levenslang. Ik wens ze veel sterkte in deze moeilijke tijd, zij worden dus door een groot deel van het dorp als (mede)misdadigers gezien
Ad (9-5-2008 om 17:55)
Wat nou machteloos als ouders je schiet gewoon te kort bij de opvoeding als ze zoiets doen
Joost (9-5-2008 om 17:32)
Graag wil ik reageren op de reakties van rene en zeeuwse moeder. Ik ben zelf 70+ en ca. 55 jaar geleden kwam ik om 12 uur i.p.v. de vooraf gestelde tijd van 11 uur thuis. De reaktie van mijn vader was zodanig dat dit niet meer is voorgekomen. Dus ouders ga eens te rade bij uw ouders!
Iemand (9-5-2008 om 17:23)
Deze is voor René. Heb ik gedaan Rene, ik heb eerst naar mn eigen balk gekeken, en toen naar die andere splinter. En ik kwam tot de conclusie dat mijn balk nog nooit zoiets in zn hoofd heeft gehaald, maar die kleine splinter wel. Niet vreemd dus, zulke reacties. Een splinter kan ook pijn doen dus.
René (9-5-2008 om 15:06)
Ik praat niet goed wat die jongen(S) gedaan hebben, maar de reacties die er gegeven worden zijn eveneens bijna misdadig te noemen. Ik heb te doen met de ouders van deze jongen(s). Kijk eerst naar de balk in uw eigen oog en dan naar de splinter in dat van een ander.
Zeeuwse moeder (9-5-2008 om 14:22)
Begrijpt dhr. Henk ook dat je in sommige gevallen als ouders machteloos bent? heb je zelf ook pubers in deze leeftijd? Je kunt als ouders 100x zeggen dat je kinderen om 24/1 uur thuis moeten zijn, als ze dat gewoom niet doen kun je ze moeilijk elk weekend gaan zoeken.